Dieta

a
b
c
č
d
e
f
g
h
ch
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
ř
s
š
t
u
v
w
x
y
z
ž

Džusová dieta

Když se pustíte do džusové diety, musíte brát sklenici nápoje jako jídlo
12. prosince  2014 
 14:10

Zapomeňte na džusy z obchodu, zvláště na ty z koncentrátu nebo doslazované. Ideální je, když si budete dělat šťávy z ovoce nebo zeleniny doma. Pak si budete moci dát džus například místo svačiny poměrně pravidelně, a navíc ze sezonního ovoce, které budete mít zrovna po ruce. Je to jedna z cest, jak rychle zhubnout nebo si alespoň upravit váhu. 

Co od ní čekat: mírný pokles váhy, pokud například svačiny nahradíte sklenkou džusu; výraznější úbytek hmotnosti, pokud jimi budete nahrazovat hlavní jídla.

Výhody a nevýhody: výhodou je, že se dá chápat i jako očista organismu, nevýhodou, že se rozhodně nemá držet více než dva tři dny coby forma půstu, jinak si člověk zadělává spíše na poruchy příjmu potravy než na dobrý BMI neboli body mass index.

Nelze mluvit o dietě ve smyslu komplexních výživových doporučení, spíše jde o doporučení, aby člověk, kterému jde o zhubnutí, některá jídla nahradil džusem. Pravidelná konzumace čerstvých šťáv se podepíše pozitivně na vaší linii i zdraví. Tělo z nich získá potřebné množství přírodních vitaminů a stráví je rychleji než tuhou stravu. Měly by však sloužit pouze ke zpestření vaší stravy.

Investice do kvalitního odšťavňovače se však rozhodně vyplatí. Hotovou šťávu vypijte ihned, jen tak přijmete plnohodnotné vitaminy a minerální látky. Při výběru ingrediencí můžete dát prostor fantazii.

Například šťáva z pomeranče přispívá k trávení, šťáva ze zelí podporuje činnost střev a mrkvová šťáva vám pomůže pročistit krev a celý organismus, působí močopudně, obsahuje železo, vápník, vitaminy a draslík.

Pozor, když džusy, zvláště ovocné, pouze přidáte ke své běžné stravě, může začít vaše váha stoupat, protože dvě deci džusu mohou mít skoro tolik energie jako jeden rohlík. Litr džusu si pak nezadá s lehčím obědem – je to kvůli množství obsaženého cukru.


Autor: red

Diskuse ke článku

.