Středa 25. prosince 2024
Oblačno, déšť se sněhem 3°C

Britky chtějí označování retušovaných fotografií modelek

Fotografie
6. srpna 2010 | 05:00

Přikrášlené fotografie modelek v módních časopisech a v reklamách by měly být zvláštními značkami jednoznačně odlišeny od těch snímků, které ženy zachycují věrně.

S příslušnou peticí se chce obrátit největší britská organizace hájící zájmy dívek a mladých žen Girlguiding UK na premiéra Davida Camerona. Akce reaguje na výsledky průzkumu, podle něhož polovina Britek ve věku 16 až 21 let zvažuje plastickou operaci.

Organizace oznámila, že dnes zahájila petiční akci. Camerona má přimět k podniknutí kroků, které umožní "vytvořit generaci sebevědomých dívek a mladých žen".

Konec anorexii a plastikám?

Polovina mladých Britek chce změnit svůj zevnějšek a 42 procent dívek ve věku od jedenácti do šestnácti let připustilo, že si kvůli postavě hlídá, co jí nebo že omezují příjem některých potravin.

Podle šéfky britské organizace Liz Burnleyové průzkum i každodenní zkušenost ukazují, že se dívky cítí být vystaveny tlaku představ o ideálu tělesné krásy. Ten je však nedosažitelný, protože ho zosobňují vyretušované krásky z plakátů.

"Jsme pyšné, že podporujeme volání našich členek, které se domnívají, že je na čase, aby ministerský předseda reagoval na jejich znepokojení a konal v zájmu dívek a mladých žen z celé zemi," uvedla Burnleyová.

Hlavně sebedůvěru!

Další členka organizace Natalie Fontaineová prohlásila, že vylepšené obrázky modelek, celebrit a dokonce i "obyčejných" žen v magazínech a reklamách mohou působit na sebedůvěru dívek a mladých žen. "Většina z nás nemá tušení, jak výrazně jsou tyto fotografie upravovány, a jsme šokovány, když si uvědomíme, že představy, které máme o celebritách a modelkách, neodpovídají realitě," řekla Fontaineová.

Expertka na stravovací poruchy Susan Ringwoodová zdůraznila, že mladí lidé trpící tímto neduhem se často svěřují, jak jim přechod na správné stravovací návyky komplikují všudypřítomné obrazy nepřirozeně "dokonalých" těl.
Podle aktivistek by odhalení pravdy o reklamních fotografiích posílilo sebevědomí mladých lidí i pozitivnější vnímání jejich těl.

Autor: ČTK, amp
Klíčová slova: modelky, retuš, británie, modelky
Diskuse ke článku
.