Reflexní masáž chodidel | Pro ženy | Blesk.cz

Reflexní masáž chodidel

16. července 2008 | 13:26

Nosíte vysoké podpatky? Pak asi víte, co jsou to bolavé nohy. Zejména teď v létě. Vyzkoušejte účinky prokrvující masáže, která navíc působí jako prevence proti únavě.

1. Dejte si nohu přes nohu, tak abyste měla chodidlo nadosah. Jednu ruku položte na nárt a druhou na spodní část chodidla. Rychlými pohyby masírujte chodidlo od prstů směrem k patě.

2. Třením jste chodidlo zahřála a připravila na další kroky. Palcem a ukazováčkem masírujte každý prst zvlášť. Postupujte od kloubu směrem nahoru a nakonec prst opatrně vytáhněte za poslední článek.

3. Tlakovou masáží můžete stimulovat reflexní zóny vnitřních orgánů. Stlačujte jednotlivé body na vnitřní straně chodidla. Postupujte systematicky. Pokud pocítíte bolest, nepřestávejte vyvíjet tlak a zhluboka dýchejte.

4. Masáž si ulehčíte, pokud chodidlo natřete výživným krémem nebo olejem. Masírujte nárt oběma palci směrem shora dolů až po prostor mezi prsty. Zopakujte několikrát.

5. Placem a ukazovákem masírujte kůži mezi prsty a jemně ji vytahujte dopředu. Tímto způsobem podpoříte tok lymfy a posílíte imunitní systém.

6. Pro zlepšení pohyblivosti uchopte chodidlo oběma rukama, tak abyste se palci obou rukou dotkla chodila uprostřed. Potom klenbu jemně stáčejte a masírujte.

7. Položte si na zem masážní míček a přejíždějte po něm chodidlem. Rolujte tam a zpět, můžete vyvíjet i silnější tlak. Masáž podpoří prokrvení unavených nohou.

Jak to funguje

Profesionální reflexní masáž je založená na teorii, podle které má každý orgán našeho těla na ploše chodidla svoji zónu. Pokud máte některý orgán oslabený a nefunguje tak, jak by měl, při tlaku na příslušnou zónu pocítíte bolest. Toto místo rozmasírujte a bolest postupně ustoupí. Reflexní masáž může odhalit zdravotní problémy, kterým jste nemohla přijít na kloub, a zároveň pomáhá udržovat dobrý stav organismu.

 

Autor: bes, oli