Starosti i bolesti vytančíte... | Pro ženy | Blesk.cz

Starosti i bolesti vytančíte...

Břišní tanec je u nás stále populárnějším "sportem," díky kterému povzbudíte tělo i ducha

Hledáte způsob, jak si protáhnout tělo a odreagovat se od starostí běžného dne? Vyzkoušejte břišní tanec. Proč se ale naučit natřásat, zahalena do šátků a závojů s cingrlátky? Proč se vlnit? Pro zdraví a pohodičku Již po první hodině břišního tance zjistíte, kde všude máte svaly - bude vás to bolet na neuvěřitelných místech. Hlavně ruce, podpaží, boky... prostě na halvně tam, kde byste to vůbec netipovala.Vyplatí se ale tuhle počáteční "rozlámanost" překonat a vydržet. Podle zkušeností již ostřílených tanečnic totiž právě tímhle pohybem vyloženě mládnete - krev se totiž rozproudí a z těla mizí všechny uložené škodliviny. Metabolismus se zrychlí a nastartuje se hubnutí. A aby toho štěstí ještě nebylo dost, výsledkem toho všeho je i to, že vypadáte zdravěji, krásně a svůdně... Protože se tomhle tanci "vrtíte" hlavně pánví, posilují se svaly jejího dna. Je to tedy skvělá možnost pro maminky, jak se dostat do pohody po porodu. Ale i pro ostatní ženy to má své výhody... ale o těch bychom měli asi jen cudně šeptat - týkají se totiž sexu. Jestliže se naučíte posílené svaly v této oblasti využít, bude to pro vašeho partnera opravdu velmi příjemné překvapení a pro oba jistě obohacení! Protože břišní tanec nezatěžuje klouby, je skvělou rehabilitací po operacích, úrazech a zatančit si ho mohou i ženy s chronickým onemocněních pohybového ústrojí. Navíc jde o pohyby pro mnohé z nás až krkolomné, že je třeba se přímo pekelně soustředit. Ale i to má svá pozitiva - zcela při tom zapomenete, že nemáte vařeno, nestihnete uklidit nebo že vás seřval šéf.... prostě protančíte se do pohody.


Co si vzít na sebe? Je jasné, že se budete na začátku asi stydět a nevplujete na první lekci v závoji a se spoustou flitrů. Ale i pro začátek byste měla ukázat to nejdůležitější - bříško. Vaše učitelka jen tak může vidět, pokud něco děláte špatně a může opravovat případné chyby.
Jak se hýbat? Nejde slovy popsat, jak chutná kari... prostě ho musíte ochutnat.... Stejné to je s popisem pohybu při břišním tanci - musíte ho vyzkoušet! Rozhodně by vás měla dobře vést lektorka. * Hlavní by mělo být základní postavení a uvolnění. Špatně je, pokud vás po tanci bolí záda. Velmi důležité je hlídat správné rozložení váhy do obou nohou, ale také podsazení pánve, které uvolní tlak na oblast bederní páteře a zapojí horní břišní svaly. * Pro tento tanec je také typický pohyb rukou, který sice vypadá velmi snadně, zapojuje a posiluje všechny svaly na pažích. Díky tomu se ruce i ramena tvarují, takže se už příští léto nemusíte bát triček...
Břišní tanec mě postavil na nohy po autonehodě Patricie Procházková (40) vedla běžný život úřednice. Sport byl pro ni vyplněním volných chvilek a spíše rekreační záležitostí. Pak ale přišla autonehoda a půl roku bez pohybu. "Jen co to bylo možné, zajímala jsem se o to, co vlastně mohu začít dělat za sport, protože ležením jsem nabrala pár kilo navíc", vzpomíná. "Břišní tanec jsem objevila náhodou a vybrala jsem si ho proto, že nezatěžoval páteř ani klouby. Díky němu jsem shodila pár kilo a hlavně nabrala sebevědomí, které spadlo pod postel v nemocnici..." Nakonec se z koníčka stalo pro Patricii povolání a založila školu orientálního tance Aisha.

Související články