Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

Rychle do pohody!

22. ledna 2007 | 10:00

Relaxační cvičení, které vás zbaví napětí. Naše cviky vám uvolní svaly od stresu a vrátí vám koncentraci

S naším relaxačním cvičením najdete klid a vnitřní rovnováhu. Je docela jednoduché, příjemné a poradí si i se silným stresem. Svalová relaxace - od napětí k uvolnění Zní to paradoxně, ale nejlepšího uvolnění dosáhnete postupným zpevněním jednotlivých svalových skupin. Na krátkou fázi napětí reagují svaly uvolněním, které se projeví i v psychice. Nezanedbatelný je i vedlejší efekt cvičení na pleť. Dobře prokrvená tkáň je totiž pružnější a hladší. Díky pravidelnému cvičení budete vyrovnanější a klidnější. Relaxační cvičení můžete používat denně. Pro koho se hodí? Tato metoda je ideální pro ženy, kterým vyhovují nekomplikovaná relaxační cvičení. K duševní rovnováze se dopracujete jednoduchým způsobem, který je zároveň alternativou k meditaci. Jak na to? Postupně zpevňujte (zatínejte) jednotlivé partie těla - napětí by nemělo být křečovité. Po 7 sekundách se naprosto uvolněte a asi 30 sekund relaxujte. * Začněte rukama - posaďte se, sevřete obě ruce v pěst, předloktí pokrčte do pravého úhlu a držte je v napětí. Po 7 sekundách otevřete dlaně a uvolněte paže. (Cvik č. 1) * Zapojte svaly na obličeji - pokrčte čelo, zavřete oči, sevřete ústa a pak vše uvolněte. * Ve stoji nebo v lehu - zhluboka se nadechněte, ramena táhněte směrem k uším. V této pozici vydržte 7 sekund a pak nechte ramena volně klesnout. (Cvik č. 2) * Zhluboka se nadechněte a vydechněte - lopatky přitáhněte k sobě a zase je povolte. * Pokračujte sedacími svaly a svaly na nohách. Zdvihněte nohy do pravého úhlu a uvolněte.


Autogenní trénink - když máte naspěch Málo úsilí se skvělým účinkem. Pouhých 10 minut postačí, abyste se cítila jako znovuzrozená. Když správně uvolníte tvář a obličej, relaxuje celé tělo. Svaly ve tváři jsou totiž přímo spojené s nervovými vlákny vedoucími z mozku. Pro koho se hodí? Potřebujete se rychle uvolnit? Autogenní trénink je vynikajícím řešením. Ale chce to trochu cviku. Jak na to? Pohodlně se posaďte na židli, natáhněte uvolněné ruce i nohy, abyste podpořila jejich prokrvení. Pár minut takto relaxujte a pokuste se na nic nemyslet. * Hluboké dýchání uklidňuje - 20x se pomalu nadechněte a pomalu vydechujte. Ruce si položte na břicho. Tato poloha prohlubuje relaxační účinky dýchání. (Cvik č. 3) * Ulevte zádům - lokty se opřete o stehna, kolena mějte mírně od sebe, hlavu volně svěste a zavřete oči. (Cvik č. 4) * Uvolněte obličej - zavřete oči a pod zavřenými víčky se pokuste šilhat (točit panenky směrem ke kořenu nosu). Tato poloha očí vyvolává pocit beztíže. Když oči otevřete, budete se cítit klidná a svěží.
produkce: LENKA SULOVSKÁ, vizáž: ANETA N., modelka: ADRIANA

Související články