Chrápete? Jednoduché triky, jak to výrazně zlepšit | Pro ženy | Blesk.cz

Chrápete? Jednoduché triky, jak to výrazně zlepšit

  • Chrápe téměř čtvrtina mužů v produktivním věku a osm procent žen
    26. května 2017 | 06:00

    Na první pohled úsměvný problém: Chrápání. Jenže žili jste už někdy s někým, kdo chrápe, jak se říká „jako když pilou řeže“? Nemůžete usnout a v noci vás to budí. Často to končí oddělenými ložnicemi. Ale chrápání nenarušuje jen partnerský život. Pro chrápajícího představuje také určitá zdravotní rizika. Jak se tedy problému zbavit? Poradíme vám.

  • Vyhněte se alkoholu


    Víno
    Alkohol sice uvolňuje, ale platí to i o krčních a dýchacích svalech. Následkem alkoholu se uvolní příliš a vy pak v noci vydáváte nelibé zvuky. Poslední skleničku byste měli vypít tak čtyři hodiny před spaním.

    Na další rady a tipy proti chrápání se podívejte na našem videu

    Deset rad, jak přestat chrápat • VIDEO: Mojezdravi.cz/iStock.com


  • Zkuste ústní cvičení


    Jazyk může prozradit, s čím se vaše tělo zrovna pere
    Nedávná studie provedená na skupině lidí se spánkovou apnoe dokázala, že pomocí cvičení se mohou někteří lidé chrápání zbavit. Například tlačte špičku jazyka proti hornímu patru a pokoušejte se říct písmeno A.



  • Dejte si horkou sprchu


    Při sprchování se pořádně opláchněte
    Chrápání způsobuje zpravidla ucpaná sliznice. Horká sprcha před spaním vám nos uvolní. Dobré je také použít výplach nosu slanou vodou přímo v horké sprše.

    Další rady jak přestat chrápat najdete na mojezdravi.cz.





Autor: Kateřina Erbsová
Diskuse ke článku
.