Víte, jak si správně vybrat hořčík? Ne každý je stejně účinný! | Pro ženy | Blesk.cz

Víte, jak si správně vybrat hořčík? Ne každý je stejně účinný!

20. dubna 2017 | 12:00
Prezentace klienta |

Jaký hořčík je nejlepší? To je důležitá otázka, na kterou se oplatí znát správnou odpověď. Ne každý se totiž stejně dobře vstřebává!

Hořčík neboli magnesium je minerál, který naše tělo potřebuje pro více než 350 metabolických procesů. Pokud nám chybí, můžeme pozorovat řadu negativních projevů, jako jsou zvýšená únava, psychické vyčerpání, stres i nepříjemné křeče v lýtkách. Avšak i mnoho dalších závažných zdravotních problémů často souvisí s nedostatkem hořčíku. Přitom některé nové vědecké studie tvrdí, že hořčíku v potravinách radikálně ubývá. Příčinou je změna technologie pěstování i zpracování potravin. Proto, zejména pokud patříte mezi skupiny lidí ohrožené jeho nedostatkem, potřebujete vědět, jak jinak účinně hořčík doplnit.

Trh s vitaminovými a minerálními doplňky stravy je dnes skutečně bohatý. Zejména v případě hořčíku se však rozhodně nevyplatí sáhnout po prvním, na který narazíte, ale ani po tom nejlevnějším. Jednotlivé přípravky totiž nabízí magnesium v různých podobách a ne každá z nich je pro naše tělo stejně dobře vstřebatelná.

Komu hořčík chybí nejčastěji? Mezi ohrožené skupiny patříme my ženy, zejména pokud jsme těhotné a kojící, sportovci, lidé se zvýšenou psychickou zátěží či ve stresu, sportovci a každý, kdo je vystaven zvýšené fyzické námaze, ale i děti v období intenzivního růstu.
Komu hořčík chybí nejčastěji? Mezi ohrožené skupiny patříme my ženy, zejména pokud jsme těhotné a kojící, sportovci, lidé se zvýšenou psychickou zátěží či ve stresu, sportovci a každý, kdo je vystaven zvýšené fyzické námaze, ale i děti v období intenzivního růstu.
Autor: Shutterstock, koláže ContentPub s.r.o.

Často se mylně domníváme, že jakýkoliv hořčík, který nám doporučí v lékárně, je ten správný. Rozhodně tomu tak není. Výzkumy potvrzují, že se míra absorpce hořčíku pohybuje mezi 4 až 50 %. Většina doplňků stravy obsahuje hořčík v podobě oxidu hořečnatého. Ten ale patří mezi hůře vstřebatelné formy hořčíku, která garantuje jen cca 4% vstřebatelnost. Podobně špatnou vstřebatelnost má například uhličitan hořečnatý.

Vyberte si hořčík, který dokáže vaše tělo vstřebat. Sledujte, v jaké podobě ten který doplněk stravy hořčík nabízí.
Vyberte si hořčík, který dokáže vaše tělo vstřebat. Sledujte, v jaké podobě ten který doplněk stravy hořčík nabízí.
Autor: Shutterstock, koláže ContentPub s.r.o.

Jak najít dobře vstřebatelný hořčík?

Obecně se dnes doporučují doplňky stravy s kombinací několika forem hořčíku. Mezi ty dobře vstřebatelné patří glukonát hořečnatý. Nejenže se lehce vstřebává, ale vyznačuje se i rychlým nástupem účinku. Dobře se vstřebává i citrát hořečnatý. Obě tyto formy hořčíku najdete v doplňku stravy Floradix® Magnesium. Jelikož jde o tekutý doplněk stravy, je vstřebatelnost hořčíku ještě umocněna. A to i díky obsaženým ovocným šťávám a medu, které zlepšují vstřebatelnost. Nezapomeňte ale ani na doplňování hořčíku ve formě na hořčík bohaté stravy. Jezte luštěniny – především čočku, hrách nebo fazole, smlsněte si na oříšcích, máku nebo kakau, zkuste do jídelníčku přidat obilné klíčky nebo jáhly. A hořčík najdete i v plodech moře.

Pestrá strava bohatá na hořčík by měla být základ. Když nestačí, je třeba sáhnout po kvalitním doplňku stravy s dobrou vstřebatelností.
Pestrá strava bohatá na hořčík by měla být základ. Když nestačí, je třeba sáhnout po kvalitním doplňku stravy s dobrou vstřebatelností.
Autor: Shutterstock, koláže ContentPub s.r.o.

Dobrému vstřebávání hořčíku lze pomoci

Za nedostatečným vstřebáváním hořčíku nemusí stát jen jeho výběr, ale i to, že jej nesprávně užíváme. Hořčík se nejlépe vstřebává, pokud jej užíváte spolu s jídlem. Vhodné je proto užít hořčík těsně před jídlem. Vyhněte se často nabízeným kombinacím vápník-hořčík-zinek. Zinek a vápník totiž zhoršují vstřebávání magnesia. Vstřebávání hořčíku zhoršují železo, mangan a fosfor. Vyvarujte se i tučným jídlům – tuky totiž rovněž snižují vstřebávání hořčíku. Naopak, vstřebávání hořčíku dokáže pomoci vitamin D, ale i jeho užívání v tekuté formě.

Nezbytné železo – co je dobré o něm vědět?

Tip na dobře vstřebatelný hořčík

Osvědčeným doplňkem stravy s hořčíkem je Floradix® Magnesium. Jde o tekutý doplněk stravy, který obsahuje organickou formu hořčíku s rychlou vstřebatelností do organismu. Určitě vám bude navíc i chutnat. Obsahuje totiž směs ovocných koncentrátů z ananasu, meruněk, manga, hrušek a dalšího ovoce, které doplňuje med. Pro podporu trávení jsou součástí tohoto chutného „koktejlu“ i výtažky z fenyklu a heřmánku. Nemusíte se obávat ani žádných negativních „éček“. Floradix® Magnesium totiž neobsahuje konzervanty ani barviva. Je bez lepku a bez alkoholu. Hodí se i pro děti od tří let a také v těhotenství.

Floradix® Magnesium obsahuje organický hořčík v podobě glukonátu hořečnatého a citrátu hořečnatého. Obě jsou považovány za jedny z nejlépe vstřebatelných podob magnesia. Účinek ještě umocňuje tekutá forma a složení doplňku stravy.
Floradix® Magnesium obsahuje organický hořčík v podobě glukonátu hořečnatého a citrátu hořečnatého. Obě jsou považovány za jedny z nejlépe vstřebatelných podob magnesia. Účinek ještě umocňuje tekutá forma a složení doplňku stravy.
Autor: Shutterstock, koláže ContentPub s.r.o.

Autor: Berta Pean