10 tipů, jak se zbavit stresu a navodit si dobrou náladu | Pro ženy | Blesk.cz

10 tipů, jak se zbavit stresu a navodit si dobrou náladu

  • Nenechte se strhnout proudem stresu, depresí a špatných nálad. Denní návyky vám pomohou!
    12. května 2016 | 06:00

    Stane se vám někdy, že když si ráno nevypijete svůj šálek dobrého čaje, den nestojí za nic? Nebo že když si nevezmete ráno hodinky, jste celý den mimo? Není se čemu divit! Tyhle každodenní rituály podle psychologů pomáhají dosáhnout pocitu vnitřního klidu. A pokud to jde, klidně si do života ještě nějaký další rituál přiberte. Máme pro vás deset inspirací, jak dosáhnout větší duševní pohody.

  • Každé ráno poděkujte

    Pozdrav slunci
    Spousta z nás snáší brzké ranní vstávání do práce nelibě, zvlášť když musí vyskočit z postele a začít spěchat. Aromaterapeutka Adéla Zrubecká ze společnosti Nobilis Tilia to dělá jinak: „Každé ráno poděkuji. Někdy se pokloním v krátkém pozdravu slunci, to je pak den ještě veselejší.“ Když si člověk uvědomí, že dar života je cenný a že probuzení do nového dne není zase takovou samozřejmostí, vykročí do něj klidněji a radostněji.

  • Vzbuďte se vůní

    Prožijte podzim s novou vůní.
    Na krásný den se každé ráno můžete naladit i díky čichu. Procítění vůně, která je člověku příjemná, zapůsobí na duši jako balzám. Adéla Zrubecká to dělá třeba tak, že si ráno užívá obličejový olej, který si vyrábí sama podle toho, co jí právě voní a co potřebuje. „Než si olej vmasíruji, chvíli jeho vůni inhaluji se zavřenýma očima z dlaní a představuji si, co všechno mi přináší.“
  • Jedno jablko denně

    ...
    Jablka jsou pro nás celoročně nejlépe dostupným ovocem a jejich pravidelnou konzumací si můžeme jedině prospět. Jablka obsahují hodně rozpustné vlákniny pektinu, která zlepšuje činnost střev a podporuje vylučování toxinů z organismu. „V jablkách jsou i vitamín C a další antioxidanty stejně jako minerály a enzymy podporující hojivé procesy v organismu,“ vyjmenovává Kristýna Báčová, nutriční specialistka Svět zdraví 4Life.
  • Každý den jděte ven

    Dostat se z betonové a cihlové džungle města do zeleně přírody je pro duševní pohodu každodenní nezbytností. Jak doporučuje psychiatr Jaroslav Novotný z Priessnitzových léčebných lázní Jeseník, ve všední dny má svůj smysl i pouhých 15–30 minut rychlé chůze, o víkendu jsou ideální několikahodinové procházky. „Při nich by nemělo jít o hltání kilometrů, ale o pohodové kochání se krásami přírody,“ říká lékař.
  • Dejte si smoothie

    ...
    Rituál popíjení zeleninových a ovocných šťáv je v poslední době hodně praktikovaný. Nakopnou vás za chvilinku, jsou plné důležitých živin a stačí si jen vybrat, zda dáte přednost ovocnému nebo zeleninovému smoothie. „V prvním případě by mělo tvořit zahušťovací základ avokádo, ve druhém banán,“ radí Kristýna Báčová. Pak už jen stačí kombinovat s dalšími druhy ovoce a zeleniny.

  • Obšťastněte se hořkou čokoládou

    Tmavá čokoláda dokáže zvyšovat hladinu dobrého cholesterolu v krvi.
    Když mlsat, tak zdravě, radí výživoví specialisté. Pro uspokojení chuti na sladké by denně mělo stačit 20 gramů alespoň 70% hořké čokolády. Kakao v ní obsahuje hodně flavonoidů, které působí jako antioxidanty. Čokoláda dodává také povzbudivé a postřeh zlepšující látky kofein a teobromin. Kdo rád pojídá čokoládu, činí to i proto, že se díky ní v těle uvolňuje hormon štěstí serotonin, který zlepšuje náladu.
  • Dejte si kávovou přestávku

    Je vám jedno, čím si sladíte nápoje? Pokud si chcete udržet figuru, cukru byste se měli zcela vyhnout.
    Černá káva vás nejen povzbudí k větší aktivitě, ale navíc je zdravá. „Pozitivní zdravotní účinky kávy, jako je její působení proti rakovině, ateroskleróze či diabetu, se již dostaly do medicínských učebnic,“ upozorňuje gastroenterolog Pavel Kohout, člen Fóra zdravé výživy. Odborníci tvrdí, že za přiměřené pití kávy lze označit konzumaci čtyř až šesti šálků denně, což by mělo odpovídat přibližně 300 miligramům kofeinu.
  • Zklidněte mysl relaxací

    Meditace prospívá životní vyrovnanosti.
    Každodenní relaxace pomáhá lépe čelit stresu. „K tomu bych doporučil najít si na každý den vhodnou formu meditace. Může to být jakákoliv činnost, kterou děláte natolik soustředěně, že nezbývá prostor na rušivé myšlenky, říká Lukáš Bulín, terapeut centra Tělo a duše, Koldín. Pro každého to může být něco jiného. Pro někoho jóga, procházka se psem, zpěv nebo hra na hudební nástroj.“

  • Večeřte se svojí rodinou

    Rodinná večeře nemusí stát celý majlant.
    Pravidelným rodinným rituálem by měly být společné večeře a o víkendu obědy. U jídla je dobré povídat si o různých, ale nekonfliktních tématech. Nyní se spíš rozmáhá, že jí každý člen rodiny zvlášť, často v poklusu nebo u počítače či televize. „To vztahy v rodině narušuje. Blízcí lidé se navzájem odcizují, až dojde ke stavu, že se mezi sebou pouze míjejí, “ upozorňuje psychiatr Jaroslav Novotný.
  • Pište si deník

    Psaní deníku má na lidskou psychiku prokázané pozitivní účinky. Podle psychologů to pomáhá utřídit myšlenky a cíle a ulevuje od problémů, které nelze svěřit nikomu jinému. Pocity, viděné černé na bílém, slouží k poznání sebe sama a vedou k rozpoznání vlastních chyb. No a odtud je už jen krok k jejich případné nápravě.

Autor: lac
Diskuse ke článku
.