Podzimní restart imunity: Stáhněte doma topení a dejte si kefír! | Pro ženy | Blesk.cz

Podzimní restart imunity: Stáhněte doma topení a dejte si kefír!

  • Podzim je v plném proudu, posilněte si imunitu, ať jej neproležíte v posteli!
    16. října 2015 | 06:00

    Náhlé změny teplot umějí s naším tělem udělat své. Přesto existuje pár fíglů, s kterými se můžeme podzimnímu sychravému počasí směle postavit a tělo ubránit před otravnými bacily.

  • Není na co čekat!

    Začněte posilovat imunitu už teď!
    Pokud jste ještě nezačala, určitě neváhejte ani minutu. „Imunitu je nutné posilovat celoročně a pravidelně, ačkoli se o jejím významu mluví hlavně na podzim a v zimě v období různých nachlazení a chřipek. Na jaře a v létě máte přirozenou možnost nadopovat své tělo vitaminy a na podzim přichází na řadu posilování psychické kondice,“ radí praktická lékařka MUDr. Pavla Myslíková z Lékařského domu Praha 7. 
  • Nešiďte spánek

    Podpořte svůj zdravý spánek
    Nedostatkem spánku tělo výrazně oslabujete a imunitní systém dostává pěkně na frak. Snadno pak podlehnete nachlazení, rýmě nebo jiným onemocněním. Osm hodin je základ. A pokuste se z ložnice odstranit vše, co vás ruší. Například mobil, který se může v noci rozsvítit. Nejspíš vás to neprobudí, ale tělo zaznamená světelný výboj jako rušivý.

    TIP:

    Dejte si mezi matrace snítku sušené levandule nebo zapalte vonnou svíčku s její vůní. Bude se vám usínat lépe.

  • Podpořte trávení

    Light potraviny nejsou pro dietu moc vhodné. Budete mít po nich ještě větší chuť na sladké.
    Silná imunita se rodí ve zdravém střevě. Je tedy načase dopřát si potraviny, které podporují správné zažívání a trávení. Nejlépe to dokážou kyselé zelí, jogurty a hlavně kysané mléčné výrobky.

    TIP:

    Pokud vás zažívání zlobí, nasaďte laktobacilovou kúru. Je jedno, jestli zvolíte tablety nebo jogurty.

  • Vylepšete si jídelníček

    ...
    Do jídla přidejte i ořechy, luštěniny a listovou zeleninu, které jsou zdrojem důležitých minerálů (hořčík, zinek) a vitaminů E a D. Významným zdrojem vitaminů je také maso, především rybí.

    TIP:

    Pořiďte si rakytníkový sirup, na zobání kustovnici čínskou a hlívu ústřičnou. Jsou extrémně bohaté na vitaminy a minerály podporující imunitu.

  • Nežízněte

    Na otravný kašel je nejlepší si naordinovat správný čaj.
    V chladnějších teplotách míváme tendenci pít méně než ve vedrech. Chyba! Musíte se přinutit. Postavte si na stůl sklenici a pravidelně ji doplňujte. Určitě byste měla vypít minimálně dva, ale lépe tři litry denně. To, že káva a alkoholické nápoje do součtu nepatří, určitě víte.

    TIP:

    Když vědci porovnávali imunitu lidí, kteří ráno pijí kávu, s imunitou těch, kdo dávají přednost zelenému čaji, zjistili, že čajíčkáři jsou na tom hned 5krát lépe.

  • Smějte se

    Smích
    Podle výzkumů dochází při smíchu k vyplavování endorfinů z mozku. Ty pozitivně působí nejen na psychický stav člověka, ale také na odolnost organismu. Takže si pusťte komedii, přečtěte humoristický román a všechno dělejte pokud možno s úsměvem…

    TIP:

    Místo pěny si do koupele přidejte třeba meduňkový olej. Krásně uvolní vaše tělo i smysly.

  • Nelenošte

    Dostatek pohybu je pro hubnutí naprostou nezbytností i ve vyšším věku.
    Nejraději byste strávila zimu zabalená do deky na pohovce? Špatně! Zdravý imunitní systém se bez pohybu neobejde. Neznamená to, že máte hned zítra začít trénovat na maraton. Stačí, když vyjdete pár schodů, projdete se do práce pěšky, vynecháte jízdu výtahem a během víkendu vyrazíte s rodinou na procházku.

    TIP:

    Je nejlepší doba začít s bikram jógou. Je to jako cvičit v sauně. Nedávný výzkum norských odborníků z univerzity v Oslu prokázal, že praktikování jógy má okamžitý dopad na genovou expresi, konkrétně u imunitních buněk. Tedy že imunitu výrazně posiluje. A navíc se pořádně zahřejete.

  • Otužujte se

    Když je v bytě zima.
    Je to nejlepší ochrana nejen před nachlazením, ale i rýmou a angínou a pomáhá při problémech s vysokým tlakem, při bolestech zad apod. „Zpočátku se jen omývejte mokrou žínkou asi 3 až 4 minuty, pak přistupte k pravidelným sprchám trvajícím 2 minuty a postupně prodlužujte, maximálně však na 5 minut,“ radí MUDr. Myslíková.

    TIP:

    Stáhněte doma topení, ložnici dobře větrejte a zkuste i lehčí deku. „Přehřátý vzduch vysušuje nosní sliznici, a může tak docházet k usnadnění procesu nakažení. Pro organismus nejsou také vhodné přechody s velkými teplotními rozdíly,“ vysvětluje lékařka.

Autor: Michaela Čapková
Diskuse ke článku
.