Nosíte podpatky? Zkrátí se vám svaly a zničíte si klouby | Pro ženy | Blesk.cz

Nosíte podpatky? Zkrátí se vám svaly a zničíte si klouby

  • Jestli často nosíte podpatky, můžete si zadělat na osteoartrózu. Je to totiž velký nápor na kolena.
    19. března 2015 | 06:00

    Dělají hezčí nohy, a když na nich žena umí chodit, celkový dojem je prostě úchvatný. Nejeden chlap se otočí za krásnou ženou, která si to s úsměvem rázuje po ulici na vysokých podpatcích. Víte ale, co se za tím úsměvem skrývá? Utrpení z bolesti a zdravotních problémů, které se pravděpodobně objeví, pokud žena bude na vysokých podpatcích chodit často.

  • Záda

    Jaká je spojitost mezi bolavými zády a vysokými podpatky? Taková, že ve chvíli, kdy máme na nohou podpatky, změní se celkově postoj našeho těla. Těžiště celého těla se přesune více dopředu, s čímž se žena vyrovnává podvědomě tak, že se snaží více zaklánět. Tím trpí nejen záda, ale také kyčle. Začněte si šetřit na nový kloub!
    http://prozeny.blesk.cz/kategorie/4745/domaci-lekar
    Zbavte se bolesti zad jednou provždy!
  • Kolena

    Chůzí na vysokých podpatcích si můžete způsobit osteoartrózu.
    Chůze na vysokých podpatcích má velký dopad na kolena. V tomto případě je totiž nakládána nadměrná síla na střed kolena, které se tím nezvratně ničí. Kolena se tak musí vypořádat až s trojnásobným zatížením oproti klasické obuvi. S postupem věku se tak u ženy může objevit osteoartróza, za kterou ze čtvrtiny můžou právě vysoké podpatky. 
  • Lýtkové svaly

    Častým nošením podpatků se zkracují lýtkové svaly.
    Při častém nošení podpatků se tomu jednotlivé části těla začnou přizpůsobovat. Mimo jiné i svaly. Nejzatěžovanější jsou lýtkové. Pokud nikdy nedáte nohám odpočinout a nedopřejete jim procházku s rovnými podrážkami, svaly se vám zkrátí a oslabí. Budou tak náchylnější k natažení a dalším zraněním. 
  • Achillova šlacha

    Další částí těla, která skutečně trpí, je Achillova šlacha. Pohyb na nakloněném chodidle je totiž pro ni nepřirozený, a dochází tak k jejímu zkracování, podobně jako u lýtkových svalů. Zkrácení tohoto úponu poznáte docela jednoduše. Stačí, abyste si dřepla na bobek. Pokud cítíte, jak vás v zadní části nohy něco táhne, tak si můžete být jista tím, že je to právě achilovka.
    Kromě lýtkových svalů mohou být zkráceny i Achillovy šlachy.
  • Kotníky

    Při nošení podpatků hrozí větší riziko úrazů kotníků.
    I když můžete být nejlepší přebornicí v chůzi na podpatcích, riziku úrazu se nevyhnete. Hrozí nejen to, že můžete škobrtnout a upadnout, ale v mnoha případech hrozí i poškození kotníku v důsledku výronu, zlomeniny a podobně. Jakmile jednou takové zranění proděláte, bude se vám vracet jako bumerang. 
  • Prsty

    Prsty na nohou musí při nošení podpatků snášet velkou zátěž.
    Představte si, že celá vaše váha je soustředěna do něčeho tak malého, jako jsou vaše prsty na nohou. Ty totiž odnášejí vaši touhu po tom, nosit boty na vysokém podpatku. Dlouhodobější nošení tak může způsobit bolest nejen prstů, ale i bříšek. Stejně tak si zaděláváte na tzv. Mortonovu neuralgii, kdy jsou utlačovány nervy mezi prsty, což působí bolest chodidla, problémy při stání a může ohrozit celou klenbu.
  • Klouby

    Vysoké podpatky vám mohou zdeformovat prsty na nohou.
    Určitě to znáte a viděly jste nevzhledné fotky zdeformovaných prstů a kloubů. Nošení příliš úzkých bot totiž stlačuje prsty a ohýbá je v prostředku. Pokud budou prsty vystavovány často tomuto utrpení, po nějaké době se šlachy zkrátí natolik, že nebudete schopny je narovnat ani v pohodlných botách. Lodičky mají také svůj nezanedbatelný podíl na deformaci spodního kloubu palce tak, že se začne ohýbat směrem k ostatním prstům.

Diskuse ke článku
.