7 jídel, díky kterým budete v březnu zdravější a štíhlejší | Pro ženy | Blesk.cz

7 jídel, díky kterým budete v březnu zdravější a štíhlejší

  • V březnu si zajděte na farmářské trhy pro sladké brambory nebo špenát.
    9. března 2015 | 16:23

    Zima už je skoro za námi, ale jaro se zatím ukazuje pouze sporadicky. Takové mrtvé období, že? To ovšem neplatí v jídle! V březnu začíná hlavní sezona některých potravin, které vám pomohou nakopnout energii potřebnou do nového ročního období, stanou se skvělými parťáky při redukci váhy. Pro které kousky byste si tedy měli běžet do obchodu nebo na farmářské trhy?

  • Špenát

    I když se z vás po jeho konzumaci nestane Pepek Námořník, své důvody, proč si ho dopřát, špenát má. V jeho listech se skrývají kyselina listová, vitamin K, vápník, železo a hořčík. Aby toho nebylo málo, špenát je jedním z nejlepších zdrojů kyseliny luteinové, která pomáhá udržovat náš zrak zdravý a pleť vypadající stále mladistvě!
    http://prozeny.blesk.cz/kategorie/4745/domaci-lekar
     
    Jarní špenát je plný vitaminů a minerálů.
  • Čekanka

    Není to sice úplně pro nás nejznámější potravina, o to větší pozornost bychom jí ale měli věnovat. Jde totiž o zdravou zeleninu, která mimo jiné skvěle chutná. V tomto období se výborně hodí, protože působí detoxikačně a k tomu pomáhá nastartovat metabolismus. Umí snižovat hladinu špatného cholesterolu v krvi, čímž pomáhá předcházet onemocněním srdce a cév. Kromě toho obsahuje minerály, jako jsou železo, draslík nebo hořčík.
    Čekanka
  • Červený grep

    Pokud se na chvíli oprostíme od zeleniny, svůj prim v tomto období hraje i červený pomeranč. V obchodech nyní naleznete ty nejchutnější a nejšťavnatější červené grepy. I když se zdá, že je po zimě, virózy a chřipky stále kolem nás poletují a toto ovoce je plné antioxidantů a vitaminů A a C, které případným nemocem mohou zabránit. Tedy z preventivního hlediska. Navíc má skutečně nízký počet kalorií.
    Červený grep
  • Ředkvičky

    Malé červené, křupavé a tak lahodné! Dalším z kousků, které by vám v březnu neměly chybět na stole, jsou ředkvičky. Mají minimum kalorií, a naopak maximum vitaminu C, draslíku a kyseliny listové. Super na nich je, že je můžete jíst, v podstatě kdykoliv si zamanete, můžete z nich udělat chutný salát nebo si je dát jen tak ke svačině. Až je ale budete zbavovat listů, nevyhazujte je. Dají se tepelně upravit nebo z nich lze udělat salát. Jsou skvělé v kombinaci se špenátem. 
    Ředkvička Faraon
  • Sladké brambory

    Pozor, sladké brambory neboli batáty nemají s klasickými bramborami nic společného. Přitom jsou ale zdraví prospěšné, obsahují totiž dostatek vlákniny pektinu, která na sebe umí vázat špatný cholesterol, a vylučovat ho tak z těla. Kromě toho jsou slupky batátů bohaté na nerozpustnou vlákninu, která zase funguje jako prevence proti zácpě a dalším střevním potížím. Pokud vám chybí dostatek vitaminů A, C, E a B6, pak i z toho důvodu pro vás mohou být batáty jasnou volbou. Jedna středně velká brambora dokonce zastane denní příjem vitaminu A!
    Batáty jsou bohaté na vitaminy A, C, E a B6.
  • Petržel

    Bezesporu lze petržel zařadit mezi superpotraviny. Její velké kouzlo tkví v tom, že je bohatá na chlorofyl, který pomáhá pročišťovat krev a vytvářet nové červené krvinky. Kromě toho má petržel až třikrát více vitaminu C než například pomeranč. Tím ale výčet jejích výhod nekončí. Má podobné účinky jako mrkev, takže pomáhá udržovat náš zrak zdravý, chrání pokožku před škodlivými vlivy UV záření. 
    Odvar z petržele vás zbaví bolesti hlavy.
  • Artyčoky

    Tato zelenina právě v období předjaří zažívá své znovuzrození po zimě a pak až do podzimu obohacuje naše stravování. A jestli vám v jídelníčku ještě chybějí, tak jim neváhejte přijít na chuť. Jeden sušený artyčok má pouze 270 kJ, a navíc 10 gramů vlákniny! Mimo to je skvělým zdrojem vitaminu C, kyseliny listové a draslíku. Pravidelná porce artyčoků vám pomůže s prevencí srdečních onemocnění a pomáhá chránit vaše játra.
    Artyčoky

Diskuse ke článku
.