Zatočte s bolestí zad: Tohle cvičení zvládnete i za počítačem!

20. března 2012 | 11:28

Bolí vás záda, nebo za krkem? Nevadí! Přečtěte si následující rady, zatočte s bolestí a na konci našeho článku si účinně zacvičte! Uvídíte, že se hned budete cítit o poznání lépe.

Civilizační nemoc

„Většina bolestí zad je způsobena jednostrannou prací v nevhodné poloze, špatným způsobem zvedání břemen, nevhodným sezením, nedostatkem pohybu, ochablostí zádového i břišního svalstva a samozřejmě vadným držením těla,“ vysvětluje ortoped MUDr. Jan Novotný z privátní ambulance v Ústí nad Labem. Podle odborných průzkumů bylo zjištěno, že bolesti zad patří mezi tzv. civilizační choroby a alespoň jednou v životě se s nimi setkalo téměř 80% lidí. Přitom jsou asi jen čtvrtinově zapříčiněny skutečným onemocněním páteře, zbytek je následek špatných životních návyků při práci a v běžném životě. No přiznejme si, kdo z nás sedí u počítače neshrbený a pravidelně na záda cvičí?! Téměř nikdo. Ale stěžovat si umíme všichni.

„Homo sedentarius“ – člověk sedící?

Nepřipadá vám, že poloha vsedě se stává hlavním znakem civilizace třetího tisíciletí? Během svého života prosedíme víc než osmdesát tisíc hodin -  šest až osm hodin denně na pracovišti a dalších pět v autě, u televize, u počítače, jídelního stolu, v kině, nebo divadle. Nejčastější příčinou bolestí krční a bederní páteře bývá ochablé nebo ztuhlé svalstvo šíje a zad a oslabené svalstvo břišní.

Jestliže pociťujete bolesti v oblasti beder, pak máte s největší pravděpodobností problém s krční páteří. Ke vzniku obtíží nejvíce přispívá déletrvající nucená poloha těla. Jedním z preventivních prostředků pro napjaté a přetížené svaly jsou masáže, ale v případě bolestí je dobré je vyloučit. Důležitá je především správná diagnostika bolesti.

Co dělat při bolestech?

V případě akutních bolestí můžete užít například léky proti bolesti a na bolestivé místo aplikovat mast, nebo gel tlumící bolest. Jak? Najděte si pohodlnou polohu a bolestivé místo jemně promasírujte, aby se prokrvilo. Pak se gel i mast lépe vstřebá. Pravidelně prováděná masáž se zpravidla nemine účinkem ani poté, co akutní bolest pomine. Prevence je potřeba!

Pět změn, které vašim zádům určitě prospějí

  1. Přesvědčte se, zda má vaše postel dostatečně pevnou, ale pohodlnou matraci, a nedávejte si pod hlavu příliš mnoho polštářů!! Ano, je to pohodlné, ale nezdravé.
  2. Měkkým židlím se vyhněte obloukem. Zejména delší sezení vám může způsobit nepříjemné bolesti zad. V extrémních případech doporučujeme místo molitanu žulové křeslo.
  3. V zimě byste měla být jako cibule: zejména vaše záda by neměla být vystavena průvanu a chladu. Bokové kalhoty a krátká trika už stejně nejsou v módě, tak co.
  4. Při zvedání předmětů používejte hlavně nohy a vyhýbejte se zvedání příliš těžkých předmětů, jako jsou sudy piva pro vašeho miláčka, či nadměrný nákup v obchodě s oblečením.
  5.  Zvolte vhodný relaxační pohybový režim. Nezapomeňte na další regenerační procedury, například masáže, auto masáže, erotické masáže, a tak dále.

Bolí vás šíje? Mám pro vás cviky pro výborné protáhnutí. Vyzkoušejte je!

Autor: ema, Klena
1080p 720p 360p
DesktopMobile