Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

Mrznete? Máme návod, jak přežít v zimě

27. ledna 2012 | 06:13

Zima nás zatím šetřila, ale teď nastávájí mrazy. Nejchladnější roční období klade i na naše tělo vysoké nároky. Porádíme vám, jak zvládnout málo světla a tepla tak, aby nám bylo příjemně.

Co naše tělo potřebuje?

1. Masáže

Protože jsme často promrzlé, prospěje našim svalům, které jsou stále v napětí, vhodná masáž.

Čokoládová

Masáž čokoládou rozehřátou v mandlovém oleji blahodárně působí na nervový systém a je skvělým a výjimečným prostředkem proti stresu, špatné náladě a zimním chmurám. Po ní budete mít jemnou a zvlhčenou pleť, a hlavně budete příjemně naladěná.

Lávovými kameny
Pokud se vám nechce do masážního salonu, můžete si improvizovanou proceduru udělat doma: potřebujete deset středně velkých lávových kamenů, které koupíte v zahradních nákupních centrech,.

Zahřejte je v horké vodní lázni a položte na postel do dvou řad blízko sebe. Přikryjte je ručníkem a lehněte si na ně tak, abyste kameny měla podél páteře. Teplo proniká do těla, uvolňuje svalstvo a odstraňuje blokády energetických drah. Budete se cítit jako znovuzrozená.

2. Teplo na všechny způsoby

Domácí relax
Venku se žení všichni čerti a vy jste v pohodlí, zabalená do vlněné deky a vychutnáváte si horké kakao. Pusťte si svůj oblíbený film nebo jen tak relaxujte, nedělejte prostě nic a nechte myšlenky volně plynout...

Horká koupel
Teplá voda  pomáhá předcházet nachlazení. Vlhké teplo vaše tělo příjemně prokrví a postará se i o regeneraci svalů. Dejte si do vany několik kapek vonného oleje a deset minut v ní relaxujte. Pak se osprchujte vlažnou vodou.

SOS náplasti
Máte bolavý a ztuhlý krk z toho, jak se choulíte venku v zimě a v práci „zíráte“ do počítače? Pomůže vám hřejivá náplast, kterou koupíte v lékárně.

Termofor
Uvolní křeče v břiše, zmírní bolest, zahřeje a uvolní vás. Horký termofor si můžete vzít před spaním do postele.

Napařování
Chcete, aby vaše pokožka byla svěží i v zimě? Chce to jen malý trik.

Jednoduše jí jednou  týdně dopřejte parní lázeň, která jí dodá potřebnou vlhkost.

Do misky s horkou vodou přidejte pár kapek čajovníkového oleje. Hlavu si zakryjte ručníkem a napařujte se deset minut.

Je to účinná terapie při onemocnění dýchacích cest, působí dezinfekčně a ulehčuje dýchání.

 

Extra tip: Horká koupel nohou
Vrátila jste se domů z dlouhé zimní procházky a pořádně jste promrzla? Ponořte nohy do horké koupele. Podle odborníků je to nejlepší způsob, jak se zahřát a předejít nachlazení. Do vody můžete přidat deset kapek éterického cedrového nebo zázvorového oleje. Po deseti minutách nohy osušte a natáhněte si na ně teplé ponožky.

3. Pohyb – pro příjemný pocit

Zima je doba klidu, to však neznamená, že musíte sedět doma za pecí. Sportujte, ale rozumně, nepřepínejte se, nevyčerpávejte se, nevyhledávejte extrémy.

Ideální je v tomto obdobní power jóga, pilates, taj-či, lehké aerobní lekce, relaxační hodiny. Pohybem se do těla vyplaví serotonin – hormon navozující příjemné pocity.

Sport zažene špatnou náladu, která může vznikat dlouhodobým nedostatkem světla v zimních dnech.

4. Jídlo – není čas na diety

Máme pro vás dobrou zprávu: pokud jste si nedala předsevzetí, že zhubnete, můžete své odhodlání shazovat kilogramy odložit na přelom února a března. Zapomeňte tedy na počítání kalorií a drastické diety.

V zimě jsou pro tělo vhodná teplá jídla: zeleninové a luštěninové polévky zahuštěné třeba pohankou.

Vsaďte také na jídla z jednoho hrnce, kde jsou luštěniny, rýže, kvalitní maso.

Hodně používejte „zahřívací“ koření a potraviny, jako jsou zázvor, česnek, cibule, hřebíček, skořice a další.

Můžete si dopřát také ořechy, místo sladkostí si dejte sušené ovoce. Energii vám dodají zelné saláty a dostatek tepla prohřívací čaje, například yogi čaj.
Módní hit zimy: Pestrá punčochová invaze

Autor: Olga Poucheová, Kbak