Pondělí 23. prosince 2024
Svátek slaví Vlasta, zítra je Štědrý den / Adam a Eva
Oblačno, déšť se sněhem 2°C

Mléko značky Apple, káva od Cartiera: Jak moc nás ovlivňuje reklama?

25. září 2017 | 12:00

Jaký vliv má na váš každodenní nákup potravin to, jak lákavě vypadají jejich obaly? A co kdybyste si vedle "normální" mouky nebo salámu mohli vybrat ten, jehož obal navhla Prada nebo Louis Vuitton?

Právě tuto otázku si položil designér Peddy Mergui a rozhodl se ve spolupráci s Museum of Craft and Design v americkém San Franciscu výstavu nazvanou Wheat is Wheat is Wheat (Obilí je obilí je obilí).

Ústředním motivem výstavy jsou běžné potraviny jako vejce, káva nebo mléko, které Mergui zabalil do obalů připomínajících kolekce velkých světových designerů a návrhářů.

Můžete se tak potkat s mlékem v kartonové krabici od Apple, salámem Louis Vuitton nebo kojeneckou výživou v prášku z dílny Chanel. Proč? Podle Merguiho je totiž celý systém nákupu těchto značek absurdní: "Luxusní značky neprodávají samotný produkt. Prodávají životní styl. Byl jsem zmatený, když se lidé, kteří nevěděli o tom, že jde pouze o výstavu, zajímali, kde by se daly nakládané okurky Gucci a mléko od Apple koupit. Říkal jsem si, proboha, vždyť je to normální mléko, vejce a mouka, nemůžete si je prostě koupit kdekoliv?", říká Peddy Mergui pro magazín The Verge.

Mergui se dokonce svěřil, že jakmile ukázal fotografii mléčné kojenecké výživy "od" Chanel řiditeli jedné reklamní agentury, okamžitě jich chtěl pár koupit pro své dítě.

"Designu se přisuzuje tak velký význam, že se lidé cítí sebevědoměji, koupí-li si něco značkového. Ve skutečnosti by si ale měli spíš dávat pozor na to, jak snadno se s nimi dá pomocí líbivého obalu manipulovat.", říká nekompromisně Mergui.Jak jste na tom vy? Koupili byste si něco z "luxusních" potravin, nebo by vás líbivý obal nechal naprosto chladnými. Hlasujte v anketě:

Zaplatili byste za potraviny stejné kvality víc peněz jenom kvůli luxusním obalům a zvučným značkám?
7,7%
92,3%
Děkujeme za Váš hlas!
1 hlasů
12 hlasů

Autor: brig