Příkladem může být letošní strategie společnosti LCG - 360° Consulting, která veškeré náklady na vytvoření spojila s centrem ROSA pro týrané ženy.
Nápad vznikl spontánně, při plánování letošních vánočních přání. „Stala se z toho společenská konvence, dělají to všechny firmy, je to důležitý bod v komunikaci se zákazníky a partnery. Já osobně dostávám každý rok zhruba sto přání, ještě více jich posílám a každý rok na to firma vynaloží několik tisíc. Přitom všechny PF končí později v koši,“ vysvětluje František Lambert z firmy LCG – 360° Consulting.
Proto se letos firma rozhodla veškeré náklady na vytvoření PF spojit s centrem ROSA pro týrané ženy. Oslovila centrum, aby jí děti jejich klientek namalovaly obrázky. Vybrali ten nejhezčí a udělali z něj letošní PF, na kterém je také kontakt a číslo účtu centra.
„Přání posíláme na několik stovek lidí – manažerů, podnikatelů, politiků, novinářů. Kromě toho, že náklady na grafiku a tisk dostane centru, ROSA, tak tím také efektivně osloví významný počet potenciálních podporovatelů,“ vysvětluje výhody Lambert.
Místo zbytečně vynaložených peněz tak jsou náklady na prospěšné účely. Ve firmě vzbudil tento netradiční přístup k novoročnímu přání velký ohlas, na příští rok se plánuje rozšíření akce a také výzva dalším neziskovým organizacím a firmám, aby se k této strategii připojili.
„Je to skvělý způsob, jak obrátit zbytečnost v něco hodnotného a dát tomu smysl. Byli bychom rádi, kdyby si i další společnosti uvědomily, jak jednoduše se dá pomoct někomu, kdo to opravdu potřebuje. A o to by na Vánoce mělo jít především,“ uzavírá František Lambert.