Neexistuje snad nikdo, kdo by neznal Evu Holubovou. Tato naše přední herečka má opravdové charisma a velké herecké nadání. Její role napříč časem ale nebyly vždy komediální, jak bychom si mohli myslet. Je však pravda, že bývá nejčastěji obsazována do rolí postav, které mají být úsměvné či tragikomické – do rolí zakomplexovaných kamarádek hlavních hrdinek, specifických maminek a tchyní, svérázných vesnických žen, ukřičených a dominantních manželek či potrhlých intelektuálek, které si marně hledají životního partnera. Pojďme si připomenout nejslavnější role Evy Holubové, na které si však musela trochu počkat.
VIDEO: Eva Holubová s rodinou: Bujaré večírky? Mandlová a Gollová by nám natrhly prdku!
Není dobrého českého filmu bez Holubové
Všimnout si můžeme toho, že když už se nějaký film proslavil a stal se oblíbeným či nezapomenutelným, hrála v něm Eva Holubová. Tato původně amatérská herečka, která vůbec nepocházela z herecké rodiny, nejprve vystřídala různá zaměstnání, včetně učitelství v mateřské škole či pomocné síly ve zdravotnictví. Divadlo hrála v amatérských souborech a účinkovala v avantgardním divadle Sklep. Nakonec se rozhodla vystudovat DAMU, kde potkala Ivanu Chýlkovou, Jitku Asterovou a Karla Rodena, s nimiž se ocitla ve stejném ročníku. Následovaly její první filmy a divadelní scény.
Jedním z prvních filmů, v nichž si zahrála, byly Kopretiny pro zámeckou paní z roku 1981, pak třeba Čas sluhů či Vrať se do hrobu (oba filmy byly natočeny v roce 1989). Výraznou rolí byla postava sadistické vychovatelky v Renčově filmu Requiem pro panenku (1991).
Na své nejlepší role si musela počkat
Jak se zdá, na své největší role si Eva Holubová musela trochu počkat. Její výjimečná osobnost vynikla v rolích teprve ve středním věku. Typickou Evu Holubovou můžete znát z filmů Knoflíkáři (1997), Pelíšky (1998), Ene bene (2000), Cesta z města (2000) nebo Pupendo (2003). Další výraznou postavu si zahrála v komedii Účastníci zájezdu (2006) na motivy románu Michala Viewegha. Za tuto roli získala ocenění na festivalu Tribeca v New Yorku.
Pak následovaly komedie Gympl (2007) a Líbáš jako bůh (2009) – zde se natočilo i pokračování (Líbáš jako ďábel, 2012), stejně jako u filmu Cesta z města (Cesta do lesa – 2012 a Cesta domů – 2021). Jedním z posledních filmů, které oslovily diváky, byl například Gump – pes, který naučil lidi žít (2021). Chystá se i jeho pokračování, které teprve bude mít premiéru.
Útěky z reality a alkohol
Jaká je vlastně Eva Holubová? Co říká o jejím datu narození astrologie i numerologie? Astrologicky patří lidé narození 7. března do velmi citlivého znamení Ryb. Tito lidé jsou extrémně senzitivní, často si na sebe berou křivdy celého světa a volí práci v pomáhajících profesích, zdravotnictví či pedagogické oblasti. Mají ale též velké nadání a umělecké schopnosti. Pokud nezvládají své smutky a tíhu svého života či celého světa, mohou se uchylovat k útěkům od reality, mezi něž patří také alkohol či návykové látky.
Eva Holubová tuto zkušenost má a netajila se s ní v televizním pořadu 13. komnata Evy Holubové z roku 2007. Velmi důležitá je pro citlivé Ryby rodina a blízké vztahy, Eva Holubová je provdaná za výtvarníka Miroslava Zdeňka a matkou dvojčat Adama a Karolíny.
Narozeniny 7. března. Co víme o tomto datu z hlediska numerologie?
Z numerologického hlediska jsou lidé narození 7. dne v měsíci velmi vnímaví, mají smysl pro krásu a umění, jistou zručnost nebo všímavost, dobré pozorovací schopnosti a smysl pro detail. Jejich vysoká citlivost může vést k melancholii, úzkostem nebo hypochondrii, ale i opravdovému zájmu o duchovno, léčitelství nebo medicínu s potřebou pomáhat druhým. Ve svém životě si volí cestu bolestné zkušenosti, která je může někam posunout. Může jít též o cestu sebeobětování nebo věčného stěžování si na život. Pravda je, že díky zkušenostem a životnímu nadhledu se z těchto lidí mohou stát opravdoví mistři se skvělým smyslem pro humor a schopností udělat si legraci i sami ze sebe.
Lidé narození 7. března jsou velmi přátelští, laskaví a soucitní k druhým, někdy potřebují být sami, aby je vnější okolí a různé emoce či energie příliš nezahlcovaly. Pro svou extrémní vnímavost i všímavost mohou uspět v uměleckých nebo terapeutických či zdravotnických profesích, je však nutná práce na sobě samých, aby neviděli pouze vlastní křivdy a vlastní problémy a nestali se sebestřednými a ukřivděnými, kteří nevidí nic jiného a jen si stěžují na život. Mají velký potenciál, který by rozhodně neměli promarnit. Bohužel mají sklony k závislostem na alkoholu, drogách, vztazích i hazardu. Bonusem je jejich vysoká kreativita, činorodost a umělecké schopnosti.