Trápí vás pupínky? Možná za to může to, co jíte! Kakao nevadí, cukry ano | Pro ženy | Blesk.cz

Trápí vás pupínky? Možná za to může to, co jíte! Kakao nevadí, cukry ano

  • Pokud se chcete zbavit pupínků, budete se muset zaměřit na svůj jídelníček.
    26. února 2015 | 06:00

    Důsledná péče a kvalitní kosmetika jsou základem krásné pleti. Přípravky, které používáte, přitom nemusí být drahé, pokud vás ale trápí akné i v dospělosti, pro začátek zkuste vynechat produkty, které obsahují silikony. Už po týdnu byste měla pozorovat velkou změnu. Jestli ale používáte tu správnou kosmetiku, a přesto se pupínků nemůžete zbavit, bude za to pravděpodobně moci vaše životospráva. Jak to, co jíte, ovlivňuje vaši pleť?

  • Cukry

    čokoláda

     

    Ještě před pár lety se říkalo, že za akné může čokoláda. Ve skutečnosti je to nesmysl. Na vaše pupínky totiž nemá vliv oblíbená dobrota z kakaových bobů, ale cukry, které jsou v ní obsažené. A ty naleznete také ve sladkostech, bílé mouce, těstovinách, rýži nebo například slazených nápojích a limonádách.

     

    Potraviny s vysokým glykemickým indexem vám zvýší hladinu krevního cukru a kvůli tomu začne tělo produkovat více inzulinu. Ten má bohužel ten vedlejší efekt, že nastartuje také produkci kožního mazu, a tak dochází k ucpávání pórů a tvorbě pupínků.

     

    Pokud se jich chcete zbavit, nahraďte výrobky z bílé mouky těmi z mouky celozrnné, které zabrání kolísání hladiny krevního cukru. Slazené nápoje vynechte úplně a místo nich pijte čistou vodu nebo bylinkové čaje. A čokoládu si dejte tu, která má vysoké procento kakaa. Zlepšíte tak nejen stav své pleti, ale také svou figuru.

  • Tuky

    avokádo

     

    To, kolik tuků v potravinách přijmete, sice nemá vliv na to, kolik kožního tuku tělo vyprodukuje, ale některé mastné kyseliny v tucích mohou být strůjci zánětu v těle, který se pak projeví i na vaší pleti.

     

    Vyhněte se jídlům z fast foodů, smaženým pokrmům a tučným potravinám, které jsou pro vaše tělo velmi nezdravé. Místo toho se zaměřte na potraviny obsahující omega-6 a omega-3 mastné kyseliny, které naleznete například v některých mořských rybách (losos, tuňák, makrela, sardinky, sleď), v avokádu, ořeších nebo chia semínkách. Ulevíte tělu i pleti.

  • Mléko a mléčné výrobky

    Mléko

     

    V současné době se vědecké studie zabývají souvislostí mezi konzumací mléčných výrobků a vznikem atopického ekzému, přímý vliv se však zatím nepotvrdil. Pravdou ale je, že u jedinců citlivějších na laktózu může konzumace mléka zhoršovat akné.

     

    To, jestli zrovna vám mléko vadí, nebo ne, musíte zjistit bohužel jen tak, že mléčné výrobky na měsíc vyloučíte ze své stravy a budete pozorovat, jestli a jak se to na vašem těle projeví. Alternativ k mléku je ale na trhu spousta, takže se nemusíte cítit nijak ochuzeni. Pro začátek vyzkoušejte rostlinná "mléka" a výrobky z nich, jako jsou sójové, rýžové nebo ovesné produkty, nebo sáhněte po mléku bez laktózy.

     

    Sója jako luštěnina je navíc skvělým zdrojem zinku, který pomáhá chránit buněčné stěny a zvyšuje tvorbu kolagenu, takže je přímo zodpovědný za pevnost vaší pokožky.

  • Zelenina

    zelenina

     

    Čerstvá zelenina je samozřejmě to nejlepší, co své pleti můžete dopřát. Kromě toho, že je bohatá na vlákninu a vodu, obsahuje také zdraví a pokožce prospěšné vitaminy A, C a E.

     

    Rozhodně to ale neznamená, že pro vaši pleť je nejlepší omezit se pouze na raw stravu. Kombinujte dostatek čerstvé zeleniny a ovoce se zdravými tuky, výrobky z celozrnné mouky, kvalitním masem, rybami, ořechy a luštěninami, abyste tělo dostalo všechny živiny, které potřebuje. Správná životospráva a kvalitní jídelníček jsou totiž zodpovědné za vaše zdraví, které se jednoduše projeví i na vaší pleti.

Diskuse ke článku
.