Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

Chcete znát tajemství krásných vlasů Kate Middleton? Čtěte!

17. dubna 2012 | 06:43

Jak dosáhnout lesklých vlasů jako má Kate Middleton? Známe tajemství její "vlasové diety"! Stačí se řídit následujícími radami a vaše vlasy budou lesklé a zdravé, právě jako ty její!


Stejně jako vaše pokožka a oči, i vlasy ztrácí svůj lesk, pokud prožijete stresující týden, nebo pár bezesných nocí.  Vlasy výrazně ovlivňuje i jídelníček a životní styl. I když vlas, který roste z hlavy je ve své podstatě „mrtvý“, jeho část – vlasový folikul – je naopak velmi živý.

Hýčkejte si je!

Když folikulům neposkytnete dostatečné živiny, zaplatíte krutou daň. Vlasy budou blednout, třepit se, budou mít hrubou texturu, začnou vypadávat a obecně budou velmi oslabené.

zelenina

Jezte proto organické ovoce a zeleninu, například: jablka, hroznové víno, broskve, ledový salát a rajčata. Pokuste se kupovat ovoce a zeleninu třeba na farmářských trzích, abyste se vyvarovala pesticidů, které se často používají ve velko-pěstírnách.

Nejezte "nadopované" maso!

Je také vhodné připlatit si za ekologické maso a mléčné výrobky, aby se zabránilo hormonům a antibiotikům, které mnohá průmyslová masa obsahují.

Kolísající hladina hormonů může (i v malém rozsahu) nechat vlasy nudné a bez života.

maso

Posilujte své vlasy

Jezte více potravin, které mají vysoký obsah aminokyseliny zvané cystein. Mezi ně patří vepřové maso, drůbež, vejce, papriky, česnek, cibule, růžičková kapusta, mléčné výrobky, oves a brokolice.

Cystein je hlavní aminokyselina, která tvoří keratin. Je také dobré zvýšit příjem křemíku, u kterého bylo prokázáno, že má zásadní význam pro silnější vlasy, nehty a kosti.
Posílit vlasy můžete dále: zelenými fazolkami, špenátem, čočkou.

Pro silnější kštici

Ujistěte se, že jíte dostatek železa a zinku (oba se nacházejí v červeném mase, jako je hovězí nebo jehněčí, stejně jako čočka, fazole, vepřové maso,

ryba
krůtí a špenát). Zinek je nezbytný pro výrobu keratinu a lidé s nízkou úrovní zinku může mít jemné, slabé a křehké vlasy nebo dokonce ztrácejí vlasy úplně.

Zabraňte nadměrnému příjmu potravy velkých mořských ryb, přestože jsou ryby důležitým zdrojem bílkovin a omega-3 mastných kyselin, některé obsahují vysoké množství rtuti, která vede k vypadávání vlasů.

Zatočte s šedinami!

Pokud máte obavy z šedých vlasů, zkuste jíst hrst mandlí každý den.

Nicméně mandle zvyšují schopnost těla produkovat enzym katalázy, která udržuje svoji přirozenou barvu vlasů po delší dobu.

Autor: Eva Dvořáková