Sýry, které můžete při hubnutí, mají mít nejvýše 10 procent tuků

1. července 2015 | 06:00

Sýrům se nemusíte vyhýbat ani při hubnutí. Nakonec jsou dobrým zdrojem vápníku. Ale více než u jiných potravin záleží na jejich složení, a proto byste měli skutečně zevrubně zkoumat jejich etikety. Jak si koupit co nejvhodnější sýr, to vám poradí odborníci z iniciativy Vím, co jím. 

Vybíráte, který sýr se snese se zdravou stravou? Karolína Hlavatá z iniciativy Vím, co jím doporučuje zaměřit se především na dvě kritéria – těmi jsou obsah nasycených mastných kyselin (mělo by jich být maximálně 15 procent, neboli 15 gramů ve 100 gramech sýra) a obsah sodíku (maximálně devět procent).

Pokud vám však jde o hubnutí, musíte být přísnější a sledovat také celkový obsah tuku. "Toho by v sýrech mělo být celkem maximálně 10 gramů na deset deka," varuje Petr Havlíček, specialista na výživu. 

Jak při takovém hodnocení dopadne třeba mozzarella, která je pro spoustu lidí synonymem dietního sýra? Tvrdé sýry? Podívejte se na naše video. Dozvíte se z něj mimo jiné to, že sýry jsou jedním z největších zdrojů tuků ve stravě, a že i když nehubnete, měli byste jíst ty, které mají nejvýše 30 procent tuku v sušině. 

360p
... • VIDEO: 

Iniciativa Vím, co jím a piju je součástí globálního programu The Choices Programme, který umožňuje spotřebitelům lepší orientaci v nabídce potravin. Program vznikl na základě výzvy Světové zdravotnické organizace a Organizace OSN pro výživu a zemědělství. Právě tyto organizace upozornily na vybrané živiny, jejichž nadměrná konzumace výrazně zvyšuje riziko vzniku civilizačních chorob.

Autor: wall
1080p 720p 360p
DesktopMobile