15 dietních potravin, po kterých tloustnete: Pozor na sushi a müsli | Pro ženy | Blesk.cz

15 dietních potravin, po kterých tloustnete: Pozor na sushi a müsli

  • Pozor na rádoby dietní potraviny! Možná mohou za vaše kila navíc.
    1. prosince 2014 | 06:00

    Váš jídelníček je plný zdravých a dietních potravin, ale přesto váha neklesá? Možná jste se stala obětí jednoho či vícero z řady dietních mýtů. Víme, na které potraviny si dát pozor, a mít tak kalorie zase pod kontrolou.

  • Rýžové chlebíčky

     

    rýžový chléb

    Zapomeňte na ně. Jsou plné škrobu a nedodají vám žádné potřebné živiny. Jediné, co z nich budete mít, je hlad, protože mají vysoký glykemický index. 

  • Müsli tyčinky

    I zdravé tyčinky mívají dost cukru

    Müsli tyčinka je skvělým zdrojem energie především při sportovním výkonu. Ale rozhodně není dietní svačinkou. Běžně obsahuje 1500 až 1900 kJ, což je stejně jako lehký oběd.

     

  • Ledový čaj

    Ledový čaj s osvěžující okurkou.

    Také jste si myslela, že ledový čaj je dietní alternativou ke sladkým limonádám? Je, pokud si ho připravíte sama a nebudete sladit – nebo jen trošku. Jinak obsahuje stejně cukru jako běžné "chemické" limonády.

     

  • Light ovocné jogurty

    Ovocný jogurt

    Ne každá potravina označená jako light či nízkotučná je ve skutečnosti dietní. Tuky v mléčných výrobcích obvykle nahrazují škrob a cukr. Takže kelímek "light" ovocného jogurtu bude mít jen nepatrně menší energetickou hodnotu než ten běžný. Současně ale obsahuje méně výživných látek. 

     

  • Sushi

     

    Maki sushi s okurkou

    Nejspíš máte japonské sushi za jedno z nejzdravějších a nejdietnějších jídel vůbec, ale opak je pravdou. Předně rýže je poměrně dost kalorická a plná sacharidů, na které si musíte při dietě dávat pozor. Logicky vám tedy jídlo, které je složené převážně ze sacharidů a obsahuje jen málo proteinů, nesvědčí.

  • Smoothies

    Smoothie

    Koktejly z čerstvého ovoce obsahují spoustu přírodního cukru ve formě fruktózy, kterou tělo z větší části nespálí, ale ukládá v podobě tuku. Chcete-li zhubnout, džusy, ať již čerstvé či konzervované – či populární smoothies – si budete muset odpustit. Dejte si místo nich kousek čerstvého ovoce. To obsahuje více vlákniny, která pomůže fruktózu odvést z těla dříve, než se uloží jako tuk.

  • Bezlepkové pečivo

    Vynechání pšenice z našeho jídelníčku nám může zásadně změnit život k lepšímu.

    Sice neobsahuje lepek, ale tak jako tak je plné sacharidů a kalorií. Mnohé náhražky za běžnou mouku, jako je kukuřičná či pohanková mouka, mají stejně, nebo dokonce více kalorií. Nemluvě o bezlepkových sušenkách a sladkostech. Ty jsou navíc ještě plné cukrů.

     

  • Sušené ovoce

    Zlaté rozinky

    Rozinky jsou stejně jako ostatní sušené ovoce jedni z největších „kalorických lhářů“. Jsou rychlým zdrojem energie, ale také, ač se to možná nezdá, jsou kalorickou bombou. Přidáte-li pár rozinek či jiného sušeného ovoce do ovesné kaše, bílého jogurtu či salátu, fajn. Ale nikdy je jen tak nezobejte.

     

  • Ořechy

    ...

    Sice jsou ořechy doporučovány jako zdroj bílkovin, zdravých tuků a vitaminů, ale všeho s mírou. Kromě toho jsou také kalorickou bombou. Nikdy byste neměla sníst více než zhruba hrst. Podobně jako sušené ovoce se nehodí k zobání.

     

  • Kokosové mléko

    Kokosové mléko

    Kokosové mléko, které obsahuje rozdrcenou kokosovou dužinu, je ideální pro nastartování a zrychlení metabolismu a je pomocníkem v hubnutí. Nemyslete si ale, že je bez kalorií. Naopak, šálek nápoje má 552 kalorií, a dokonce 57 g tuku.

     

  • Losos

    Losos

    Filet z lososa je skvělým zdrojem bílkovin, ale také obsahuje poměrně dost tuku. Počítejte tedy s tím, že filet připravený na másle může mít až 1000 kJ. Nejlepší je tedy se zeleninou.

     

  • Guacamole

    avokádo

    Mexická salsa připravená z avokáda a rajčat se na první pohled může zdát jako skvělá alternativa k tučným majonézovým dipům. Ostatně avokádo je dietními specialisty doporučované. Ale avokádo není nabité jen draslíkem, ale také velmi tučné, a tak v jedné porci guacamole spořádáte 360 kalorií. Proto ho raději přidejte v celku do salátu a salsu nechte kamarádům.

     

  • Zeleninové chipsy

    chipsy

    Stejně jako k přípravě bramborových lupínků se i u řepných, celerových nebo mrkvových chipsů používá olej, sůl a dochucovadla. Pytlík zeleninových chipsů tak má jen o 10 kalorií méně než ty klasické bramborové.

  • Salátové dresinky

    ss

    Salát je bezesporu skvělou dietní večeří i lehkým obědem, ale dávejte si pozor na dresinky. A to nejen na ty tučné s majonézou. Hodně cukru obsahuje i oblíbený ocet balsamico a především jeho stále populárnější hutnější verze v podobě balsamikové redukce. Stejně tak průmyslově vyráběné dresinky se sníženým obsahem tuku. Tuk v nich bývá obvykle nahrazován škrobem.

  • Müsli

    Müsli s ovocem a ořechy

    Kromě ovesných vloček obsahuje běžně prodávané müsli také ořechy, sušené ovoce, často čokoládu a také mnoho cukru. Miska k snídani tedy vydá za lehký oběd, a navíc po ní budete mít kvůli přidanému cukru brzy hlad, a to přesto, že je plná vlákniny.

     

Diskuse ke článku
.