Sobota 26. září 2020
Svátek slaví Andrea, zítra Jonáš
Zataženo, déšť 10°C

Tloustnete protože zajídáte stres? Přestaňte s tím!

  • Zajídáte stres? Vyzrajte na tento zlozvyk pomocí malých triků!
    28. února 2014 | 06:00

    V práci vám hoří termíny, jste nervozní, takže jste se chytla s partnerem a pauza na oběd je něco, o čem si můžete nechat akorát zdát. Nanejvýš si zaběhnete do nedaleké trafiky pro bagetu, nebo si objednáte pizzu a rychle ji zhltnete u monitoru. A vaše kila jdoiu nahoru. Jak z toho ven?

  • Klidně jezte, ale něco jiného

    ...
    Pokud máte práci náročnou na stres, shon a emoce, velmi pravděpodobně nebudete mít čas ani energii přemýšlet nad tím, co vlastně v práci jíte. Hlavně že zaženete hlad, nebo chuť. Když tedy ráno vycházíte z domu, snažte se mít v kabelce proteinovou tyčinku "poslední záchrany" a jeden kus ovoce.

    Když budete mít hlad, zachrání vás proteinová tyčinka od "dobrot" v podobě bagety nebo párku v rohlíku. Když vás naopak bude dohánět chuť na sladké, dejte si jablko nebo mandarinku. Nejenom že ovoce zažene chuť na sladké a obsahuje podstatně méně kalorií, než čokoláda, ale také je nositelem vitaminu C, který pomáhá odbourávat stres a zvyšovat imunitu. Podle odborníků navíc působí loupání citrusů dokonce jako malá chvilková meditace. Kdykoliv tedy budete šílet z šéfa i po dortíku, dejte si mandarinku.

  • Vyzrajte na "furtky"

    ...
    Znáte termín "furtky"? Jsou to pochutiny, které nemůžete přestat jíst a jakmile jednou ochutnáte, jíte je furt, dokud na stole, v misce či pytlíku, ještě nějaká leží. Typickými zástupci těchto potravin jsou slané tyčinky, brambůrky či křupky. Pokud máte stejně slabou vůli jako já, nemějte tyto potraviny v dosahu. Pravidlo "vezmu si jen jednu" totiž neplatí.

    Mnohem zdravější alternativou k chipsům, kterou můžete mít ve spíži, nebo v šuplíku pracovního stolu, jsou pistácie. Mezi ořechy mají totiž nejméně kalorií a současně obsahují zdravé tuky, vlákninu a pomáhají stabilizovat hladinu krevního cukru, takže díky nim zaženete vlčí chuť na sladké. Jen si je nekupujte už vyloupané, protože pak jich bezmyšlenkovitě sníte daleko, daleko víc, než když musíte každou jednotlivě vyloupnout ze skořápky.

  • Naučte se vidět rudě

    ...
    Vědci prokázali, že podobně jako býci na koridě reagují na červenou, i váš mozek ji registruje intenzivněji, než jakoukoliv jinou barvu. Jenomže v našem případě podvědomí vysílá jasný signál - stop!

    Pokud máte tendenci zajídat stres nebo smutek, nachystejte si jídlo na červený talíř, nebo si alespoň dejte do lednice či do skříňky s "hříšnými" potravinami červenou stopku. Když už vás to nezastaví úplně, alespoň  toho díky pocitu viny sníte méně.

  • Jezte druhou rukou

    ...
    Pátráte po nejjednodušším a nejefektivnějším způsobu, jak jíst pomaleji, uvědoměleji a sníst toho méně? Máme ho pro vás! Jednoduše jezte druhou rukou, než je pro vás přirozené. Praváci levou a naopak. Jedení rukou, která není dominantní, vám totiž pomůže lépe si uvědomit, kolik jste toho už snědli. Je to proto, že tyto typy pohybů s ní nemáte zautomatizované.
  • Uklidněte se

    ...
    Když jsme ve stresu, zvyšuje se produkce hormonu kortizolu, který může zapříčiňovat ukládání tuků. abyste tedy nepřibírali ze stresu, je logicky důležité produkci tohoto hormonu snížit. Jednou z odpovědí pro vás může být šálek černého čaje. Ten má totiž vlastnost přirozeně tlumit nadprodukci tohoto hormonu.

    Dalším řešením je samozřejmě snaha odbourat přímo stres. Pokud tedy budete cítit, že vám to přerůstá přes hlavu, jděte na toaletu, nebo na vzduch. Chvíli klidně dýchejte, nebo vyběhněte pár schodů. A také zkuste na chvíli zavřít e-mail i internet, vypnout telefon a soustředit se jen na jeden úkol. Možná vás překvapí jak rychle a bez nervů ho zvládnete.

Diskuse ke článku
.