Nový výzkum: 5 zaručených způsobů, jak nastartovat váš metabolismus | Pro ženy | Blesk.cz

Nový výzkum: 5 zaručených způsobů, jak nastartovat váš metabolismus

  • I přírodní spalovače mají na váš metabolismus zásadní vliv.
    29. ledna 2014 | 07:35

    S přibývajícím věkem se váš metabolismus zpomaluje. Věděla jste ale, že ho můžete ovlivnit? Mít ho pod kontrolou? Nový výzkum ukazuje nejlepší způsoby, jak ho účinně zrychlit a spálit tak mnohem víc kalorií!

  • Vypočítejte si svůj příjem

    ...
    Rychlost metabolismu u ženy klesá zhruba o dvě až tři procenta každých deset let. Středně aktivní žena ve dvaceti letech by denně průměrně měla přijmout 2000 až 2200 kalorií, aby si udržela svou váhu. Po padesátce je to už jen 1800.

    Obecně ale platí, že pokud chcete shodit půl kila týdně, budete muset každý den konzumovat o 500 kalorií méně (protože 0,5 kila se rovná asi 3500 kaloriím).

    Ale nenechte se zlákat tím, že si "odečtete" příliš mnoho kalorií. Když totiž budete jíst málo, můžete zpomalit váš metabolismus až o 20 %. "Pokud si vaše tělo myslí, že děláte všechno pro to, aby hladovělo, začne spalovat mnohem méně kalorií," říká doktor Rubino, endokrinolog.

  • Začněte jíst pravidelně

    Jogurt dokáže zlepšit vaši náladu.
    Odborníci dlouho tvrdili, že menší porce a častější svačinky jsou pro rychlejší metabolismus zásadní. Ale nedávné studie ukazují, že není nutné jíst víc, než tři větší jídla denně. Podle doktora Rubina ale žádné striktní pravidlo neexistuje. "Výzkum potvrzuje, že snídaně je prospěšná," říká. "Ale každý si musí najít "TO" svoje, co u něj funguje." Někteří lidé budou hubnout s šesti až osmi malými jídly denně, zatímco jiným stačí skutečně jen snídaně, oběd a večeře.
  • Dejte si proteiny

    Stažené vlasy, make-up a rudá rtěnka zdobí dívčinu, která se s vytřeštěným pohledem snaží urvat svůj flák syrového steaku
    Abyste zrychlila metabolismus, budete potřebovat svaly. Každé kilo svalové hmoty totiž i bez jakéhokoliv vašeho přičinění spálí 12 kalorií denně, zatímco kilo tuku spálí mizerné čtyři. Vědci z Nizozemska zjistil, že pravidelná konzumace zdravého množství bílkovin vám pomůže zhubnout a váhu si udržet.

    Co je to "zdravé množství"? Autoři studie naznačují, že 1,2 g bílkovin na každý kilogram vaší váhy. Takže například průměrná žena vážící 72 kilogramů může sníst 86 g bílkovin denně, to je jedno vejce k snídani (6 g), sendvič s tuňákovým salátem k obědu (16 g), 100 g nízkotučného tvarohu k svačině (12 g) a 150 g kuřecch prsíček k večeři (52 g).

    Pamatujte si ale, že "Protein nemá žádné superschopnosti," říká doktor Stoler, lékař klinické výživy a fyziolog. "Nadbytek kalorií z bílkovin se vám uloží jako tuk."

    Nová studie navíc dokazuje, že když začnete den snídaní, nejen že se budete cítit po celý den spokojenější, ale také nebudete mít hlad v noci.

  • Řekněte

    Light jogurty jsou často přislazované.
    Tahle oblíbená svačina byla odjakživa spojována s udržováním zdravé hmotnosti. Nyní ale výzkumníci prokázali, že je to díky bakteriím, které jogurt obsahuje. "Vědci zjistili, že obézní lidé mají víc určitého typu bakterií, které fungují jako "vysávače" energie z potravy," říká doktor Mullin, gastroenterolog. "Je možné, že" dobré "bakterie v jogurtu pomáhají porazit tyhle "špatné", které zapříčiňují přibírání."
  • Okořeňte si život

    Chilli papričky, nebo něco jemnějšího? Je to na vás.
    Chilli papričky, zázvor a kurkuma, to vše, jak vědci prokázali, má sice malý, ale zásadní vliv na metabolismus. Jde totiž o přírodní "spalovače". Použijte je proto tak často, jak jen můžete.

    Látky, které se ukrývají v ostrých přísadách, totiž výrazně urychlují trávení. Váš metabolismus se díky většímu množství žaludečních šťáv rozjede doslova na "plný plyn" a pomůže vám s hubnutím. 

    Může za to rostlinný alkaloid - kapsaicin, který ovlivňuje produkci tepla v těle. To se tak celé zahřeje a tím dochází ke spalování, a to hlavně v oblasti břicha. A navíc podporuje "reflex nasycenosti".

Klíčová slova: hubnutí, dieta, metabolismus
Diskuse ke článku
.