7 největších dietních chyb, které vám brání v hubnutí | Pro ženy | Blesk.cz

7 největších dietních chyb, které vám brání v hubnutí

  • Nehubnete? Možná děláte právě tyto chyby!
    17. ledna 2014 | 06:00

    Můžete se strhnout v posilovně, hladovíte, omezujete sladké a tučné jídlo a přesto nehubnete? Tady je 7 dietních chyb, které vám brání v tom, abyste dosáhla skvělých výsledků.

  • Nesnídáte


    ss
    Stará pravda, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne, stále platí. Chybějící snídaně zapříčiní v těle pokles hladiny cukru, tělo lační po živinách a zpomaluje svoji funkci. Jakmile se tedy nenasnídáte, vlastně bráníte svému tělu, aby spalovalo kalorie a vůbec začalo správně fungovat. Studie prokázaly, že pokud si ráno dáváte kvalitní a vyváženou snídani, nemáte přes den tolik hlad a nehrozí vám riziko, že budete tlustí.

  • Víkendová žranice


    Stačí změnit pár zlozvyků a kila půjdou dolů.
    Držíte se celý týden na uzdě, ale o víkendu si dáváte do nosu? Z dietního hlediska jsou dny půstu střídané dny hřešení, jednou z největších dietních chyb. Vaše tělo si totiž zvykne na to, že o víkendu si má udělat zásoby, aby „přežilo“ dietní týden a vám se začne mnohem více ukládat tuk.

  • Light potraviny


    dieta
    Vybíráte si v obchodech light potraviny a předpokládáte, že díky tomu jíte dietně a zdravě? To jste na omylu! Dietní potraviny mají často buď méně tuku, nebo méně cukru, ale toho druhého je v nich obsaženo více, aby se dosáhlo lepší chuti. Stejně tak často obsahují zahušťovadla a další složky, která zvyšují jejich energetickou hodnotu. Rozhodně tak neplatí, že místo jednoho klasického jogurtu si můžete dát dva light. Stejně tak jsou na tom také dietní nápoje. Několika studiemi bylo prokázáno, že lidé, kteří pijí light nápoje, jsou vlastně častěji obézní než ti, kteří je nepijí. Jak je to možné? V nápojích jsou místo cukru používána umělá sladidla, která v těle vyvolávají větší chuť na sladké, než klasické sladidlo.

  • Vyhýbáte se všem tukům


    Zdravé tuky
    Není tuk jako tuk. Mnoho lidí si myslí, že nejlepší dietou je jíst výhradně potraviny bez tuku. Jenže nízkotučné potraviny často obsahují další ingredience, které zvyšují jejich energetickou hodnotu, a tudíž díky jejich konzumaci nezhubnete. Navíc tělo některé zdravé tuky potřebuje, například pro správné fungování mozku. Mezi tuky, které by neměly chybět v naší stravě patří omega-3 a omega-9 mastné kyseliny, které regulují činnost srdce a cév, imunitní a nervový systém nebo činnost pohlavních orgánů. Ty jsou obsaženy například v rybím mase, oříšcích nebo olivovém oleji. Co by se naopak na našem talíři vyskytovat nemělo, to jsou tzv. trans-tuky. Ty najdete ve smažených jídlech, pomazánkách nebo ve sladkostech.

  • Omezujete přísun potravy


    Drastická dieta je životu nebezpečná, přesto se opět rozmohla po celém světě.
    Jednou z dalších základních chyb, které dělá nejen dietář, je zmenšení množství jídla, které během dne sní. Přitom ale tělo oslabujete a nutíte jej, aby si ukládalo energii na horší časy. Většina žen začne vynechávat některé ze tří hlavních jídel a večer je přepadne nezvladatelný hlad. Proto je důležité dodržovat kvalitní jídelníček, který bude obsahovat bohatou snídani, zdravou svačinu, kvalitní oběd, odpolední svačinku a malou večeři. Jen tak bude mít vaše tělo dostatek energie. Pamatujte si, že mnohem více než na snížení množství jídla záleží na zvýšení jeho kvality.

  • Nepijete dostatečně


    ...
    Jíte dostatečně a kvalitně, cvičíte a stejně se nedostavují kýžené výsledky? Zřejmě zapomínáte na dostatečný pitný režim. Tělo ochuzené o tekutiny, mnohem pomaleji spaluje kalorie a vůbec i pomaleji funguje. Neznamená to ale, že máte vypít naráz co nejvíce vody, příliš mnoho tekutin najednou zase nadbytečně zatěžuje ledviny. Ideální je popíjet čistou vodu nebo bylinné čaje v malých dávkách po celý den.

  • Málo spíte


    ...
    Pořád žádné výsledky? Zamyslete se, jestli například nespíte málo. V době spánku totiž vaše tělo regeneruje a nabírá nové síly. Patří ke zdravému způsobu života a rozhodně byste jeho délku a kvalitu neměli snižovat. Jestliže spíte málo, zvyšuje se ve vašem těle hladina hormonu kortizol, který může za to, že i když se můžete strhnout v posilovně,  tuku se jen těžce zbavujete.

Diskuse ke článku
.