Slavná cvičitelka Edita (†51): Sama byla XXL! Co radila? | Pro ženy | Blesk.cz

Slavná cvičitelka Edita (†51): Sama byla XXL! Co radila?

5. prosince 2010 | 12:18

Cvičit, cvičit, cvičit! Zdůrazňovala ženám známá slovenská cvičitelka a expertka na hubnutí Edita Sipeky (†51), která ve čtvrtek prohrála svůj boj se zákeřnou rakovinou. Všichni ji znali jako energickou ženu, která bez svého pověstného šátku uvázaného na čele nevyšla na krok. Jaké byly její léty praxe i vlastní zkušeností prověřené hubnoucí tipy?

Edita byla vždycky plná energie. Ženy každého věku se na ní obracely s prosbou o pomoc, jak zlepšit svou kondici, ztratit přebytečná kila. Sipeky odmítala diety a drastické hubnutí. Sama pekla koláče, dopřávala si čokoládu. Ženám však radila: Když čokoládu, tak jenom malý kousek.

Všechno je v hlavě, i hubnutí,“ zněla její filozofie. Edita Sipeky tvrdila, že je možné jíst čtyřikrát denně a cokoli. Vždycky zdůrazňovala pozitivní myšlení a víru v sebe sama. Ženám  radila jedno: „Cvičte a naučte se relaxovat!“

Sama byla XXL! Co ji přinutilo zhubnout? Oblečení na zakázku

Expertka na zdravý životní styl však sama nebyla vždycky se sebou spokojená. „Byly časy, kdy jsem se nevlezla do kalhot s hrozným číslem XXL. Zažila jsem i to, když mi prodavačka v obchodě řekla, že bych si měla nechat raději oblečení šít na míru. Dobrý krejčí prý dokáže zázraky,“ přiznala na své internetové stránce. Právě její zkušenost, to, že sama dokázala s kilogramy bojovat, ji dovedlo k tomu, že začala radit s hubnutím také jiným ženám.

Když Edita onemocněla. Paradoxně začala hubnout víc, než chtěla. Během tří týdnů hroznou nemocí zhubla 16 kilogramů. Svůj podíl na tom měla také celková vyčerpanost organismu. Edita v posledních dnech života mohla spát pouze dvě hodiny denně.

12 nejdůležitějších rad Edity Sipeky

1. Přesvědčte hlavu, že jste štíhlá! Říkejte si to často a věřte, že dokážete zhubnout! Opakujte si to i při tom nejmenším zaváhání.
2. Nic nedělejte násilím. Vyvarujte se každé stresové situace. Hubnutí by mohla blokovat.
3. Jezte každé čtyři hodiny. Jezte pravidelně po čtyřech hodinách, i když nemáte hlad. Týká se to jen doby, než si na to zvyknete. Potom už jezte jen tehdy, kdy máte hlad.
4. Jezte jen do pocitu sytosti. Namísto diet zredukujte obsah talíře. Nemusíte sníst všechno, něco můžete nechat.
5. Snídaně je nejbohatším jídlem. Jestli máte chuť na sladké, sladká snídaně je ideální.
6. První i druhá večeře by měly být lehčí. Dopřejte si například jogurt, zeleninový salát nebo pečivo.
7. Pozor na zobání mezi jídly. Je to chuť, která se hlásí 2 hodiny po jídle. Dejte si jen ovoce nebo zeleninu, dopoledne kolem 10. hodiny si můžete dopřát vitamín C, nebo čokoládu. Ale jenom kousek. Nezapomínejte na pitný režim!
8. Výborný je jeden postní den v týdnu. Nejlepší je pátek. Pokud vám půst nevyhovuje, zkuste vařit z menších dávek surovin.
9. Cvičte! Bez toho se bohužel neobejdete.
10. Nebojte se vyměnit aerobik za jiný, pomalejší pohyb. Jestliže intenzivně cvičíte jednu hodinu, spotřebujete hodně energie najednou a tělo ji potom chce zpět. Pomalým a pravidelným pohybem dosáhnete o mnoho víc. Stačí třicet minut a nezapomínejte na závěrečnou relaxační fázi.
11. Relaxujete. Stačí jen 20 minut denně. Naučte se odpočívat.
12. Pokus se vám zhubnout nedaří, jak byste si představovala, nevzdávejte to. Dopřejte si nějakou maličkost, která vám udělá radost. Taková milá věcička vás může motivovat mnohem víc, než si myslíte. Podporujte se v každém směru, pokud nikdo nezaznamená první shozená kila, pochvalte se sama. Trénujte pozitivní myšlení.

Krémový zelný salát podle Edity Sipeky

 

Co potřebujete:
400 g bílého hlávkového zelí, 1 mrkev
Syrové zelí i mrkev nakrájíme na velmi jemné a dlouhé plátky.

Na krémový dresing potřebujete:
2 celá vejce, polévkovou lžíci cukru, polévkovou lžíci mouky, čajovou lžičku mletých hořčičných semínek, 60 ml šlehačky, polévkovou lžíci másla, 45 ml octa, 3 polévkové lžíci vody, sůl

Příprava:
Vodu, ocet, cukr, mouku, mletá hořčičná semínka a sůl smícháme v hrnci a přivedeme k varu. Za stálého míchání míchání přidáme šlehačku a máslo. Nakonec opatrně přimícháme rozšlehaná vejce. Směs za stálého míchání necháme zhoustnout. Ještě horkým krémem přelijeme nakrájené zelí s mrkví a necháme v chladničce dobře odstát.

Salát servírujeme jako samostatné jídlo. Výborně podporuje hubnutí. Konzumujte s tmavým chlebem nebo celozrnným pečivem. Jedna porce je 100 g. Salát je ideální pro druhou večeři mezi 20. a 21. hodinou.

Autor: lesk.sk, šim