Oproti loňskému roku se nařízení legislativy nikterak nezměnilo. I nadále platí, že zimní pneumatiky musí řidiči obouvat v období od 1. listopadu do 31. března, pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na silnici během jízdy mohou tyto nástrahy vyskytnout.
V praxi to znamená, že zimní pneumatiky nemusíte mít na voze hned první listopadový den, pokud se třeba pro následující týdny počítá s babím létem. Důkladně však společně s odborníky z autoservisů doporučujeme přezutí na zimní obutí co nejdříve, ne jej nechávat až na období pokryté prvními sněhovými vločkami.
Na některých silnicích přikazuje použití zimní výbavy dopravní značka. V takových úsecích je nutné mít zimní gumy bez ohledu na venkovní podmínky. Navíc zde pravidlo platí o měsíc déle, tedy až do 30. dubna.
Jak vypadá zimní pneumatika?
Výzkum uspořádaný společností Barum odhalil, že většina českých motoristů nedokáže správně identifikovat zimní pneumatiky. Rovných 55 % z nich se řídí buď písmeny M+S, vzorkem s lamelami, případně ani neví, jak vlastně plášť rozpoznat.
Ani jedna z možností není úplně správně. Znak M+S totiž nese i obutí s lepšími záběrovými vlastnostmi na sněhu, což jsou kupříkladu terénní pláště. Vzorek s jemnými lamelami najdeme na terénních, celoročních i zimních gumách. Jak je tedy poznat? Jediným korektním poznávacím znamením je tzv. Alpský symbol: sněhová vločka ve stylizovaném horském masivu.
A ještě jeden tip, jejž můžete využít, ale neměli byste na něj spoléhat stoprocentně. Jde o měření minimální hloubky dezénu. Postačí vám k němu padesátikoruna, případně eurová mince. Pokud se její vnější okraj kompletně schová v drážce, vaše pneumatika má potřebnou hloubku dezénu. Okraj těchto mincí má totiž rovněž čtyři milimetry. Bude-li vykukovat ven, je nejvyšší čas přezouvat!
Více užitečných informací ze světa aut a motorů se dočtete ZDE na webu Auto.cz >>>