Lordóza | Nemoci a příznaky | Domácí lékař | Pro ženy | Blesk.cz
a b c d e f g h ch i j k l m n o p q r s t u v w x y z
LordózaLordóza je označení pro zakřivení páteře, které je pro nás naprosto normální. K problémům však dochází, když je vychýlení příliš veliké. Může k němu dojít v oblasti krční nebo bederní páteře a jde o hyperlordózu. Páteř se hyperlordózou přizpůsobuje jinému problému, který tělo trápí, např. obezita, hrudní kyfóza nebo při těhotenství. Dolní část páteře nese celou váhu horní poloviny těla a proto ploténkám a obratlům v této části ulevují svaly zádové a břišní. Pokud jsou však ochablé, dochází k utlačování obratlů a následně k jejich obrušování. Jestliže necháte hyperlordózu zajít až takhle daleko, už toho příliš napravit nejde. Je třeba proto nezapomínat na pohyb a osm hodin v práci na židli kompenzovat vhodným cvičením.Lordóza1545
Lordóza
Lordóza je označení pro zakřivení páteře, které je pro nás naprosto normální. K problémům však dochází, když je vychýlení příliš veliké. Může k němu dojít v oblasti krční nebo bederní páteře a jde o hyperlordózu. Páteř se hyperlordózou přizpůsobuje jinému problému, který tělo trápí, např. obezita, hrudní kyfóza nebo při těhotenství. Dolní část páteře nese celou váhu horní poloviny těla a proto ploténkám a obratlům v této části ulevují svaly zádové a břišní. Pokud jsou však ochablé, dochází k utlačování obratlů a následně k jejich obrušování. Jestliže necháte hyperlordózu zajít až takhle daleko, už toho příliš napravit nejde. Je třeba proto nezapomínat na pohyb a osm hodin v práci na židli kompenzovat vhodným cvičením.
fb-like
DISKUSE
diskuse
f
VYHLEDAT LÉKÁRNU
r

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

60496370Vložit do mob app11Add_to_mob_appZa bolavá záda může mobil, dítě i špatné sezení. Ženy trpí více, co (ne)dělat?13782019-05-04 20:50:16.97104100<p>Bolesti v bedrech, kříži či na krku nám můžou pořádně zkomplikovat život. Právě neschopnost pohybu kvůli bolavým zádům dohnala loni k marodění 300 tisíc Čechů. S bolestí v bedrech už se někdy potýkali čtyři z pěti Čechů. Blesk Zprávy zjišťovaly, jak se jim dá předcházet a co lidé dělají špatně, že to pak jejich záda odnášejí. Hlavním strašákem pro fyzioterapeuty je hlavně špatné sezení. Se zády trpí více ženy, odborníci v tom vidí vysilující mateřství.</p><p><strong>Více než třetina lidí má bolesti zad pravidelně, téměř 80 procent populace bolestivou zkušenost a celkem 300 tisíc lidí se zády marodilo. Taková je podle </strong><strong>České správy sociálního zabezpečení bilance za Českou republiku</strong>. Záda jsou pro celé naše tělo spojnicí a oporou, projeví se tak na nich přemíra pohybu, lenost, stres, špatné sezení i nachlazení a mateřství.</p> <p><img id="AO_1366814" class="artobjrimage artobjrimage_ARTSECTION" title="Kapitola clanku 1366814" src="/images/spacer.gif" alt="Kapitola clanku" width="445" height="35" /></p> <p class="MsoNormal"><strong>„Nejčastějším viníkem bolesti zad je bezesporu sedavý způsob života. Sedíme na cestě do práce, v práci a po práci sedíme u televize. Organismus je však koncipován k aktivnímu životu a sezení je pro páteř enormní zátěží,“</strong> míní fyzioterapeut Petr Soukup. Samotné sezení ale není jedinou příčinou. Dalšími viníky je nadměrná a nerovnoměrná zátěž. Třeba když člověk v posilovně namáhá jen jednu část zad. Nebo když nosí ženy těžké kabelky neustále na jedné straně.</p> <p class="MsoNormal">Nejčastěji mají lidé problémy s krční páteří, které neprospívá ani chytrý telefon. Člověk je s mobilem neustále v předklonu. Další potíže bývají s křížem a hlavně bedry, které dostávají zabrat každý den.</p> <p class="MsoNormal"><strong>„Je důležité mít prohnutí v bedrech a udržovat tak přiměřenou bederní lordózu </strong>(zakřivení zad ve spodní části, pomáhá tlumit odrazy apod. pozn. red).<strong> Při sezení jsme neustále ohnutí – nad stolem, u auta a lordóza se mění,“</strong> doplňuje lektorka Hana Toufarová.</p> <p class="MsoNormal"><img id="AO_1360739" class="artobjrimage artobjrimage_LINK" title="Link 1360739" src="/images/spacer.gif" alt="Link" width="445" height="35" /></p> <p><img id="AO_1366815" class="artobjrimage artobjrimage_ARTSECTION" title="Kapitola clanku 1366815" src="/images/spacer.gif" alt="Kapitola clanku" width="445" height="35" /></p> <p>Pro zdravá záda je kromě omezení námahy hlavní správné držení a technika sezení. Hlava musí být vztyčená a záda vzpřímená, chodidla pak mají být na zemi a nohy by měl člověk udržovat od sebe podle šířky pánve. <strong>„Správnou pozici není možné udržet dlouho, přesto i minuta správného postavení či sezení může člověka zbavit bolestí,“</strong> zmiňuje Soukup.</p> <p>Expert také dodává, že sedavé zaměstnání by mělo být kompenzováno zdravým pohybem, klidně i během pracovní doby. <strong>„Měli byste často vstávat ze židle a protáhnout se. Klidně jednou za půl hodiny až hodinu. Vhodné je i krátké cvičení na pracovišti, které pomůže uvolnit tlak na páteř, vazy i svaly,“</strong> uvádí Soukup.</p> <p><img id="obj_2675251" class="custom" style="height: 360px;" title="IMAGE" src="/ras-cz/1-full-2675251.jpg?Shutterstock.com^zena,%20zada,%20bolest,%20bolest%20zad,%20pocitac,%20spravny%20posed,%20sezeni,%20kancelar" alt="2675251:full:true:true:true" width="540" height="360" /></p> <p><img id="AO_1366816" class="artobjrimage artobjrimage_ARTSECTION" title="Kapitola clanku 1366816" src="/images/spacer.gif" alt="Kapitola clanku" width="445" height="35" /></p> <p>Současně je třeba sezení tělu kompenzovat sportem. <strong>Vhodné jsou sporty jako běh, chůze, plavání, jóga a pilates</strong> – prostě takové sporty, kde zapojíte co nejvíce svalů a zátěž je rovnoměrná.</p> <p><img id="AO_1360740" class="artobjrimage artobjrimage_LINK" title="Link 1360740" src="/images/spacer.gif" alt="Link" width="445" height="35" /></p> <p>A co děláme při sezení špatně? Fyzioterapeuti varují před sezením nohu přes nohu, stejně tak před dlouhým sezením. Špatně jsou i postoje, kdy se hrbíme a choulíme, rozhodně nám neprospěje nerovnoměrná zátěž na tělo.<strong> Rozbolet záda nás mohou i kvůli tomu, že jsme zvyklí se opírat o jeden loket a mít tak držení na jedné straně těla.</strong></p> <p>Ženy mají s bolestmi zad více problémů. Odborníci se domnívají, že je to i kvůli jejich mateřské roli. <strong>Nosí děti na jedné straně těla, během těhotenství „tahají“ těžké břicho a záda mohou rovněž zabolet ve chvíli, kdy má žena menstruaci</strong> nebo problém s močovým měchýřem.</p> <p><img class="custom mGallery" title="galleryObj" src="/images/spacer.gif" alt="-1" width="435" height="335" /></p>záda,fyzioterapeut,cviky,protažení,bolavá záda2019-05-05 05:351https://img.cncenter.czhttps://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/604963/za-bolava-zada-muze-mobil-dite-i-spatne-sezeni-zeny-trpi-vice-co-ne-delat.html2559Událostichetwode7/zpravy/udalosti011017103Události ze všech oblastí života aktuálně přímo k vám. Naši reportéři jsou vždy připraveni a hledají to nejžhavější, co přinesly uplynulé hodiny a minuty. Máme pro vás události z domova i z celého světa.události, zprávy, novinky, reportéři, kauzy, zahraniční, domácí1Nejnovější události z domova i zahraničí010111328293351000https://www.blesk.cz/zpravy/udalosti604963/5684740_.jpg8778
60496370Vložit do mob app11Add_to_mob_appZa bolavá záda může mobil, dítě i špatné sezení. Ženy trpí více, co (ne)dělat?13782019-05-04 20:50:16.97104100<p>Bolesti v bedrech, kříži či na krku nám můžou pořádně zkomplikovat život. Právě neschopnost pohybu kvůli bolavým zádům dohnala loni k marodění 300 tisíc Čechů. S bolestí v bedrech už se někdy potýkali čtyři z pěti Čechů. Blesk Zprávy zjišťovaly, jak se jim dá předcházet a co lidé dělají špatně, že to pak jejich záda odnášejí. Hlavním strašákem pro fyzioterapeuty je hlavně špatné sezení. Se zády trpí více ženy, odborníci v tom vidí vysilující mateřství.</p><p><strong>Více než třetina lidí má bolesti zad pravidelně, téměř 80 procent populace bolestivou zkušenost a celkem 300 tisíc lidí se zády marodilo. Taková je podle </strong><strong>České správy sociálního zabezpečení bilance za Českou republiku</strong>. Záda jsou pro celé naše tělo spojnicí a oporou, projeví se tak na nich přemíra pohybu, lenost, stres, špatné sezení i nachlazení a mateřství.</p> <p><img id="AO_1366814" class="artobjrimage artobjrimage_ARTSECTION" title="Kapitola clanku 1366814" src="/images/spacer.gif" alt="Kapitola clanku" width="445" height="35" /></p> <p class="MsoNormal"><strong>„Nejčastějším viníkem bolesti zad je bezesporu sedavý způsob života. Sedíme na cestě do práce, v práci a po práci sedíme u televize. Organismus je však koncipován k aktivnímu životu a sezení je pro páteř enormní zátěží,“</strong> míní fyzioterapeut Petr Soukup. Samotné sezení ale není jedinou příčinou. Dalšími viníky je nadměrná a nerovnoměrná zátěž. Třeba když člověk v posilovně namáhá jen jednu část zad. Nebo když nosí ženy těžké kabelky neustále na jedné straně.</p> <p class="MsoNormal">Nejčastěji mají lidé problémy s krční páteří, které neprospívá ani chytrý telefon. Člověk je s mobilem neustále v předklonu. Další potíže bývají s křížem a hlavně bedry, které dostávají zabrat každý den.</p> <p class="MsoNormal"><strong>„Je důležité mít prohnutí v bedrech a udržovat tak přiměřenou bederní lordózu </strong>(zakřivení zad ve spodní části, pomáhá tlumit odrazy apod. pozn. red).<strong> Při sezení jsme neustále ohnutí – nad stolem, u auta a lordóza se mění,“</strong> doplňuje lektorka Hana Toufarová.</p> <p class="MsoNormal"><img id="AO_1360739" class="artobjrimage artobjrimage_LINK" title="Link 1360739" src="/images/spacer.gif" alt="Link" width="445" height="35" /></p> <p><img id="AO_1366815" class="artobjrimage artobjrimage_ARTSECTION" title="Kapitola clanku 1366815" src="/images/spacer.gif" alt="Kapitola clanku" width="445" height="35" /></p> <p>Pro zdravá záda je kromě omezení námahy hlavní správné držení a technika sezení. Hlava musí být vztyčená a záda vzpřímená, chodidla pak mají být na zemi a nohy by měl člověk udržovat od sebe podle šířky pánve. <strong>„Správnou pozici není možné udržet dlouho, přesto i minuta správného postavení či sezení může člověka zbavit bolestí,“</strong> zmiňuje Soukup.</p> <p>Expert také dodává, že sedavé zaměstnání by mělo být kompenzováno zdravým pohybem, klidně i během pracovní doby. <strong>„Měli byste často vstávat ze židle a protáhnout se. Klidně jednou za půl hodiny až hodinu. Vhodné je i krátké cvičení na pracovišti, které pomůže uvolnit tlak na páteř, vazy i svaly,“</strong> uvádí Soukup.</p> <p><img id="obj_2675251" class="custom" style="height: 360px;" title="IMAGE" src="/ras-cz/1-full-2675251.jpg?Shutterstock.com^zena,%20zada,%20bolest,%20bolest%20zad,%20pocitac,%20spravny%20posed,%20sezeni,%20kancelar" alt="2675251:full:true:true:true" width="540" height="360" /></p> <p><img id="AO_1366816" class="artobjrimage artobjrimage_ARTSECTION" title="Kapitola clanku 1366816" src="/images/spacer.gif" alt="Kapitola clanku" width="445" height="35" /></p> <p>Současně je třeba sezení tělu kompenzovat sportem. <strong>Vhodné jsou sporty jako běh, chůze, plavání, jóga a pilates</strong> – prostě takové sporty, kde zapojíte co nejvíce svalů a zátěž je rovnoměrná.</p> <p><img id="AO_1360740" class="artobjrimage artobjrimage_LINK" title="Link 1360740" src="/images/spacer.gif" alt="Link" width="445" height="35" /></p> <p>A co děláme při sezení špatně? Fyzioterapeuti varují před sezením nohu přes nohu, stejně tak před dlouhým sezením. Špatně jsou i postoje, kdy se hrbíme a choulíme, rozhodně nám neprospěje nerovnoměrná zátěž na tělo.<strong> Rozbolet záda nás mohou i kvůli tomu, že jsme zvyklí se opírat o jeden loket a mít tak držení na jedné straně těla.</strong></p> <p>Ženy mají s bolestmi zad více problémů. Odborníci se domnívají, že je to i kvůli jejich mateřské roli. <strong>Nosí děti na jedné straně těla, během těhotenství „tahají“ těžké břicho a záda mohou rovněž zabolet ve chvíli, kdy má žena menstruaci</strong> nebo problém s močovým měchýřem.</p> <p><img class="custom mGallery" title="galleryObj" src="/images/spacer.gif" alt="-1" width="435" height="335" /></p>záda,fyzioterapeut,cviky,protažení,bolavá záda2019-05-05 05:351https://img.cncenter.czhttps://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/604963/za-bolava-zada-muze-mobil-dite-i-spatne-sezeni-zeny-trpi-vice-co-ne-delat.html2559Událostichetwode7/zpravy/udalosti011017103Události ze všech oblastí života aktuálně přímo k vám. Naši reportéři jsou vždy připraveni a hledají to nejžhavější, co přinesly uplynulé hodiny a minuty. Máme pro vás události z domova i z celého světa.události, zprávy, novinky, reportéři, kauzy, zahraniční, domácí1Nejnovější události z domova i zahraničí010111328293351000https://www.blesk.cz/zpravy/udalosti604963/5684740_.jpg8778
VÍCE O NEMOCÍCH A PŘÍZNACÍCH
DÍTĚ
ŽENA
MUŽ