Co vás motivovalo začít se zajímat o kosmetiku netestovanou na zvířatech a jaký je váš osobní vztah k ochraně zvířat?
Jsme tři sourozenci, kteří sdílí lásku a péči o zvířata. Od dětství jsme si uvědomovali, jak důležité je být součástí řešení, a to právě tím, že budeme respektovat práva a životy zvířat. Naše cesta začala s přesvědčením, že můžeme vyplnit mezeru na trhu a nabídnout zákazníkům něco, co je nejen účinné a plné hodnoty, ale také etické.
Proč je pro vás důležité nabízet pouze takové produkty, které nebyly testovány na zvířatech?
Jsme hrdí na to, že zákazníkům můžeme slíbit, že každý výrobek, který u nás najdou, je 100% netestovaný na zvířatech. Je to závazek, který bereme velmi vážně, a je to základní hodnota, na které je postavena celá naše myšlenka. Věříme, že je to nejen správný krok k lepšímu světu, ale také klíčový prvek, který nás odlišuje od ostatních.
Na jakých zvířatech se testuje kosmetika nejčastěji?
Nejčastěji se testuje na králících, psech a myších. V jiných zemích v laboratořích najdete i opice či miniprasátka. Výjimkou není ani testování na kočkách.
Jak je to s pravidly testování v Evropské unii?
Evropská unie vydala nařízení, které testování na zvířatech sice zakazuje, ale… Bohužel existuje spousta výjimek, kdy je testování povoleno. Dokonce co se týče drogerie – na tu se nařízení nevztahují vůbec.
Jak se tedy testuje nezávadnost cruelty-free kosmetiky?
V dnešní době existuje již mnoho alternativních metod, které jsou přesnější a bezpečnější: např. počítačové systémy, buněčné a tkáňové metody (jde o buňky, které se pěstují v laboratořích), mikroorganismy (jedná se například o bakterie nebo kvasinky), EYTEX screen test (využívá roztok z fazolí, který působí stejně jako roztok v lidském oku), dermatologické testování (jde o testování na lidských dobrovolnících).
Proč si myslíte, že některé kosmetické značky stále ještě testují své produkty na zvířatech?
Největší výzvu představují finance. Testování na zvířatech je levnější než využívání alternativních metod. Nejspíš také půjde o jakousi "tradici", jelikož firmy jsou na tento způsob testování zvyklé. Většina z nás má nějakého domácího mazlíčka a nikdo z nás by si nepřál, aby jakýmkoliv způsobem trpěl kvůli čemukoli, natož kvůli rtěnce nebo řasence… V dnešní době je již opravdu na výběr, a proto není nutné toto utrpení svými penězi podporovat.
Jak vypadá proces výběru produktů, které zařazujete na e-shop, a jak kontrolujete dodavatele?
V první řadě si každou firmu ověřujeme na světovém seznamu cruelty free, to znamená, že musí vlastnit certifikaci Leaping Bunny, která zaručuje, že žádná ze složek a celkový produkt nebyly nikde na světě na zvířeti testovány. Pokud se pro značku rozhodneme, necháme si od nich zaslat certifikáty a bezpečnostní dokumenty.
Máte nějaké zajímavé příběhy značek, které nabízíte v e-shopu?
Každá značka má svůj osobní příběh a všechny jsou zajímavé :) Třeba Julie Clarke. Po autonehodě, ze které se vyléčila, se rozhodla splnit si sen a vydala se na místa po Evropě k mistrům výroby svíček a v rodném Galway si založila vlastní podnik, který spravuje, a to od návrhu vůní a designu obalů svíček až po jejich ruční výrobu.
Jaké rady byste dala lidem, kteří by chtěli začít více dbát na to, jaké kosmetické produkty používají?
Rozhodně bych doporučila ověřovat si firmy na oficiálním seznamu cruelty free značek.
Co plánujete do budoucna?
V nejbližší době plánujeme otevřít první kamennou prodejnu v Praze, také máme v plánu natáčet podcasty, ve kterých mimo jiné chceme tuto problematiku rozebírat a hlavně lidem ukazovat, že produkty, které běžně používáme, mohou být bez utrpení zvířat.