Zase ti muži...
"Ženy samozřejmě touží po překvapení, po dárku, o kterém tajně sní," vysvětluje psycholožka Radka Lehká. Jenže je to stále dokola omílaný rozdíl mezi pohlavími. Zatímco ženy si všimnou, o čem partner mluví, co by mi udělalo radost, muži sice podobnou konverzaci vnímají, ale nezapamatují si jí. Ke své vlastní škodě, nutno dodat.
Raději peníze
Proto pak na Vánoce nakupují svým ženám věci, po kterých jejich partnerka nejenže netouží, ale navíc se jí moc (a někdy i vůbec) nelíbí. Ale pozor. Pokud žena přistoupí na to, že chce pod stromeček peníze, musí je nalézt opravdu pod stromečkem. Ženy totiž na rozdíl od mužů touží po tom, aby všechny dárky, včetně toho finančního, byly pod vánočním stromečkem.
Muži šetří
Zajímavé je, že právě ženy, které zpravidla řeší vánoční výzdobu více než jejich mužské protějšky, si také potrpí na živý stromeček. Letos ho chce každá druhá, ale jen každý třetí muž. A také jsou za něj ochotné utratit více než muži. Dvě třetiny uvádějí výdaje mezi 400 až 1200 korunami, zatímco polovina mužů by za něj nedala více než 400 korun. Vyšší cena za stromek souvisí s tím, že ženy dávají přednost jedlím, které bývají nejdražší. Muži preferují levnější smrčky.