Jarní únava? Pryč s ní! | Pro ženy | Blesk.cz

Jarní únava? Pryč s ní!

3. dubna 2006 | 10:00

Jak bojovat s jarní únavou? Co třeba projít se na čerstvém vzduchu, rozproudit krev a oživit krevní oběh! To však není vše, je mnoho dalších rad

Jarní únava je pocit fyzické a psychické únavy, vyčerpání na konci zimy a začátkem jara. Pramení z nedostatku vnitřních zásob vitaminů a z nedostatku čerstvého vzduchu a slunečního svitu. * Pro začátek stačí malá procházka cestou z práce. Nebo alespoň ignorujte výtah a běžte po schodech. * Jestliže pracujete s počítačem, měla byste si, stejně jako ve škole, udělat každých 45 minut přestávku na rozhýbání těla a protažení ztuhlých svalů. Únavu totiž přináší i každá monotónní činnost. * Únavu taky zvyšuje konzumace sladkostí a výrobků z bílé mouky, které vám rozkolísají hladinu cukru v krvi. * Podobně tomu je i při pití velkého množství kávy. Po vypití se sice cítíte vzpružená, ale následně přijde pokles energie. Změňte své stravovací návyky. Jezte odlehčenou stravu a sáhněte po čerstvé zelenině nebo ovoci. PROBERE: K nezaplacení je ranní sprcha, když se vám nechce vstávat, nasměrujte své kroky rovnou do koupelny a pusťte na sebe střídavě studenou a teplou vodu. * Barvičky Upřednostňujte veselé barvy. Investujte do barevných topů, lehkých svetříků anebo punčoch a při správném sladění budete vypadat skvěle. Někdy stačí k osvěžení fádního oblečení barevná brož, pestrý šátek nebo veselé doplňky a bižuterie. * Osvěžení během dne Zakupte si osvěžující vodové spreje na tvář, které můžete nastříkat na tvář kdykoliv během dne. Voda vaši pleť hydratuje a vy budete vypadat opět svěže. Jednoduchým řešením je také nalít neperlivou vodu do rozprašovače a nosit jej s sebou. * Osvědčená kopřiva Je období půstu, vám také neuškodí udělat si alespoň jeden den půst. Během tohoto dne vám doporučujeme nic nejíst a pít dostatečné množství kopřivového čaje. Pročisťující účinky kopřivy znaly už naše babičky, tak proč bychom je nemohly využívat i my? Uvidíte, že po takovém dni se budete cítit jako znovuzrozená. * Experimentujte Zapomeňte na běžné hnědé a šedé stíny na oči. Odvažte se. Na trhu je mnoho jarních a letních kolekcí různých kosmetických značek. V kurzu jsou jemné pastelové barvy - tyrkysové, broskvové, růžové, modré, zelené a fialové. Jemným leskem na rty také nic nepokazíte. Pamatujte, že i u make-upu platí: všeho s mírou! * Provoňte své okolí Jistě máte doma aromalampu. Naplňte ji pomerančovou, citronovou nebo mandarinkovou esencí, povzbudí vás to. Pokud máte možnost, vyberte si i sprchovací gely s těmito vůněmi. CO POMŮŽE: * Pestrá a zdravá strava s dostatkem vitaminů, minerálů a stopových prvků. * Vit. E: mastné ryby, ořechy, semínka, rostlinné oleje. * Vit. C: zelenina, ovoce. * Vit. B: maso, ryby, mléko, celozrnné produkty. š Hořčík: ořechy, celozrnné produkty, luštěniny, listová zelenina. * Draslík: zelenina, ovoce. * Upravte svoji životosprávu, z jídelního lístku vylučte těžká, mastná a sladká jídla, kofein a alkohol. * Otužování, sprchování studenou vodou (jestliže jste nemocná, nezkoušejte to). š Sauna zbaví tělo škodlivin, otuží a povzbudí. * Vhodné jsou také přípravky s obsahem výtažku ze žen-šenu, které lze volně zakoupit v lékárnách.

Související články