Rychlý relax | Pro ženy | Blesk.cz

Rychlý relax

27. března 2006 | 10:00

Časově nenáročné triky pro dobrý pocit! Čtěte, jak nejlépe relaxovat a načerpat maximum energie

Uvolnění, relaxace, klid... Požitky, které jsou více než příjemné, ale málokdo má čas jim věnovat několik hodin. Ukážeme vám, jak rychle a efektivně relaxovat a přitom natankovat co největší množství energie. Nemáte čas cestovat na hodinu jógy ani studovat knihy o meditaci? Rychlým trikům proti stresu a nervozitě se lehce naučí každý. Stačí jen najít si každý den pár minut pro sebe. Energie z vody Už jenom pití vody může tělu dodat potřebnou energii. Nejblahodárnější účinky má voda, která není příliš chladná a je uchovávána ve skle. Na nedostatek vody tělo rychle reaguje nesoustředěností a únavou. Stále platí doporučení odborníků, že je třeba do těla dostat 2-3 litry tekutin denně. Ideální je doplňovat vodu během celého dne. Pro povzbuzení je vhodná voda, která obsahuje výtažky zeleného čaje, melounu nebo guarany. Mírně euforizující účinky mají perlivé vody. Doping vůní Citrony, pomeranče, grapefruity, papája, mango - tento ovocný koktejl vůní vás bleskově osvěží. Měla jste těžký den? Olej z květů pomeranče probudí a posílí ducha. Těžko se vám ráno vstává? Osprchujte se tělovým gelem s citrusovým aroma. Čtyři kapky mandarinkového oleje v misce s vodou na pracovním stole vám pomohou soustředit se. Jak aromaterapie funguje? Jednoduše jako dětská hračka. Nejjemnější molekuly vůně cestují k nervovým zakončením v nose, která přenášejí příjemné podráždění do centra pocitů v mozku. Libé vůně zlepšují náladu, činí vás šťastnějšími a více fit.


Malá cvičení Dlouhé fronty v obchodech nebo čekání na zelenou přestanou být stresující... V obchodě: Obě ruce položte na držadlo nákupního vozíku. Všechny prsty na nohou narovnejte, paty tlačte do země. Zpevněte hýždě. Narovnejte záda, ramena tlačte dolů, hlavu "tahejte" nahoru. Za volantem: Ideální cvičení v dopravní zácpě - v sedu narovnejte záda. Hluboce se nadýchněte nosem. Dech nechte proudit až do břicha. Při výdechu si představte, že ve vašem hrdle je trychtýř, přes který pomalu vypouštíte vzduch. Cvičte asi 3 minuty.
Barevná terapie Barva ohně a lásky - červená - je symbolem energie. Aktivuje látkovou výměnu, povzbuzuje nervový systém a krevní oběh a podporuje vylučování adrenalinu. Pokud se často cítíte deprimovaná, potřebujete jako sůl červené odstíny. Někdy stačí rúž na rty nebo červený odstín svetříku, abyste získala něco ze síly, kterou tato barva dává. Intenzivnější metoda je dívat se 20 minut přes červeně tónovaná skla brýlí. Krůčky proti stresu Jednoduchá cvičení se dají rychle naučit a můžete je provozovat takřka všude: v kanceláři, při nakupování nebo doma na gauči. Důležité je, aby se staly pevnou součástí vašeho dne.
Uvolněte se a zavřete oči... 1 Dech - vnímejte tři své nádechy. Představujte si, že všechny stresující záležitosti mizí s vašimi výdechy. 2 Rovnováha - představte si váhu. Na jedné misce jste vy, na druhé všechno ostatní, i váš hněv a stres. Váha je v rovnováze, v duchu si 3x opakujete slova: Vše je stejně důležité. 3 Uklidnění - 3x myslete na větu: Jsem úplně klidná. 4 Zahrajte si - představte si slunce jako zdroj příjemného tepla ve svém břiše. Myslete na to, že celým tělem proudí teplo. A jako protiklad si představte, že vaše hlava je příjemně chladná. Oboje opakujte 3x.

Související články