Jarní únava nemá šanci | Pro ženy | Blesk.cz

Jarní únava nemá šanci

13. března 2006 | 10:00

Jak být na jaře vitální, usměvavá a hlavně zdravá? Přečtěte si pár osvědčených rad

Cítíte se vyčerpaná? A žádné životabudiče nezabírají? Máme pro vás několik tipů, aby ta strašná únava konečně vzala do zaječích. SVĚTLO DO ŽIVOTA Ještě je šero a tak trochu pochmurně, když vstáváte ráno z postele? Pomozte si menšími fígly: nastavte si budík 5 minut před tím, než chcete vstávat. Když zazvoní, rozsviťte si lampu - světlo působí na vaše vnitřní hodiny a ulehčuje vstávání. Dokonce i tehdy, když si pomáháte umělým světlem. KEFÍR OŽIVUJE V Rusku tento mléčný nápoj dlouho používali jako spolehlivý a výhodný posilovač zdraví. Kefír obsahuje důležité vitaminy B, uhlovodany a bílkoviny. Po vydatných zimních jídlech dokáže probudit zlenivělý metabolismus a především trávení. KYSLÍKOVÁ BOMBA Motá se vám někdy hlava? Není divu, protože po zimě chybí tělu především kyslík. Nejlepší je vyjít ven na čerstvý vzduch a procházet se, jezdit na kole nebo si jen sednout v parku na lavičku a zhluboka dýchat. ŽELEZO PRO BUŇKY Pokud tělo dostane více kyslíku, dělí se buňky rychleji a podporuje se tvorba krve. Na to potřebujete denně 1 až 2 mg železa. Pokud však v potravě přijímáte málo železa - organismus dokáže přijmout jen 10 % z nabízeného množství- rezervy v těle jsou ohrožené. Když si je nedoplníte, mohou se vám začít lámat nehty, budete bledá, pocítíte únavu nebo vám budou ve větší míře vypadávat vlasy. V tomto případě pomohou potravinové doplňky s obsahem železa. MASÁŽ PROTI ÚNAVĚ Stavy z akutní únavy se dají zlepšit s pomocí akupresury. Vhodný bod leží na vzdálenost dvou prstů pod ohybem zápěstí - ve středu vnitřní strany předloktí. Tento bod stlačujte bříškem ukazováčku nebo palcem po dobu 2-3 minutmírně krouživým pohybem. Nejdříve ve směru a pak proti směru hodinových ručiček. Dané místo stlačte stejným způsobem i na druhé ruce. Touto stimulací se poruchy energie vyrovnají a opět se budete cítit fit. PODPOŘTE SVOJI IMUNITU Nejjednodušší formule pro zdravou výživu: 5x denně hrst ovoce nebo zeleniny. Kdo to nedodrží, měl by dané množství nahradit 1-2 porcemi zeleninové nebo ovocné šťávy (důležité: bez cukru!). Studie dokazují, že tak posilujete obranyschopnost organismu, dokonce předcházíte i rakovinnému bujení. DOSTATEK SPÁNKU Tělo využívá noc, aby nabralo sílu do dalšího dne. Pokud mu nedopřejete dostatek spánku, ohrožujete vlastní rezervy energie a obranyschopnost. Většině lidí stačí 7 hodin spánku. STUDENÁ SPRCHA Vyžaduje to dost přemáhání, abyste ráno, hned jak vyskočíte z postele, vkročila pod studenou sprchu. Ale tímto chladivým podnětem podpoříte prokrvení organismu - poznáte to tak, že vám zčervená pokožka. Střídavým sprchováním studenou a teplou vodou sice vystavíte tělo stresu, ale s pozitivním účinkem: vytvoří speciální bílkovinné sloučeniny, které regenerují buňky.

Související články