Krátké a častější přestávky usnadňují učení. Podle autorů britské studie, Davida Fostera a Matthewa Wilsona, si mozek během kratších přestávek zopakuje a lépe zapamatuje vše, co se doposud dozvěděl. Vyvrátili tak dosavadní mínění, že častější krátké pauzy narušují soustředění a znesnadňují učení. Vědci svá zjištění prozatím podložili pouze testy na zvířatech, u lidí s výzkumem teprve začínají. Přesto je ale pravděpodobné, že stejný princip bude fungovat i u člověka. "Zkoumali jsme paměťová centra v mozku krys. Testovaná zvířata jsme vypravili na trať dlouhou jeden a půl metru, na jejímž konci byla umístěna potrava. Všichni jsme předpokládali, že až dorazí do cíle, začnou žrát a mozek přepne do klidu, jenže opak byl pravdou. Mozek vyvíjel stejnou aktivitu jako při běhu, to znamená, že si snažil zapamatovat cestu," prozradil Edvard Moser, který studuje paměť na Norwegian University of Science and Technology v Trondheimu. Pokud by to podobně fungovalo u člověka, ovlivnilo by to naprosto dosavadní způsoby lidského učení. Během pauzy mezi učením si totiž mozek opakuje a snaží zapamatovat vše, co jsme do něj do té chvíle dostali. "Je proto efektivnější učit se po menších částech a dávat si kratší přestávky, než biflovat v kuse s dlouhými pauzami," míní vědci.
Podle britských vědců usnadňují učení krátké a častější přestávky
Související články
Články odjinud