10 tipů pro každý den na to, jak nedostat rakovinu! Co jíst a pít? | Pro ženy | Blesk.cz

10 tipů pro každý den na to, jak nedostat rakovinu! Co jíst a pít?

  • Rakovina prsu je strašákem mnoha žen. Snažte se tedy dbát pořádně na prevenci.
    31. října 2015 | 06:00

    Říjen byl měsícem prevence rakoviny prsu, listopad zase myslí více na muže, a ti tak skrze své kníry vyjadřují podporu prevence rakoviny varlat. Ze zákeřných karcinomů má strach snad každý z nás, a i když spoustu věcí neovlivníme, něco pro své zdraví udělat můžeme. Neurovědec Davis Servan Schreiber dal dohromady základní pravidla zdravého životního stylu. Pomohla mu přežít rakovinu mozku o dlouhých dvacet let. 

  • 80 % zeleniny, 20 % živočišných bílkovin

    Denně spořádejte 80 % zeleniny a 20 % masa.
    Tak by mělo vypadat jídlo na vašem talíři. Jezte zkrátka tak, jak se jedlo za starých časů, kdy bylo maso vzácností. Což v dnešní době, kdy se stále hovoří o spojitosti mezi uzeninami, červeným masem a rakovinou, je vcelku logické.
  • Zdravé kombinace

    Rajčata obsahují lykopeny.
    Vynechat z jídelníčku většinu masa ale jen tak nestačí, musíte přemýšlet i nad tím, co všechno jíte a jak. Proto jezte nejrůznější druhy zeleniny a kombinujte je. Proti rakovině účinně bojuje brokolice v kombinaci s rajčatovou omáčkou, cibulí a česnekem. Rajčata totiž obsahují lykopeny, které působí preventivně proti rakovině.
  • Zamilujte se do bio

    ...
    Existuje mnoho odpůrců biostravy, podle nich to jsou pouze vyhozené peníze a nijak zdravější to rozhodně není. Podle Davise Schreibera to ale svůj význam má. Kupujte biopotraviny kdykoliv, kdy to je možné, ale pamatujte, že je vždy lepší jíst brokolici z běžného obchodu než ji nejíst vůbec.
  • Nešetřete na koření

    Kurkuma
    Přidávejte kurkumu s čerstvě namletým černým pepřem do hrnce i do mísy se salátem. Kurkuma je nejsilnější přírodní protizánětlivý prostředek. A používejte hojně středomořské bylinky, jako jsou tymián, oregano, bazalka, rozmarýn, majoránka a máta. Pomohou přibrzdit růst rakovinných buněk.
  • Vyhněte se oleji

    olej
    S tukem všeobecně se to nemá přehánět, a když už si ho chcete dát, volte spíše ty tuky, které obsahují nenasycené mastné kyseliny. Začněte používat pouze olivový olej – do studené kuchyně, tedy na saláty a dresink – a řepkový olej – na pánev a do hrnce.
  • Těstoviny na skus

    ...
    Bílou mouku při pečení nahraďte alespoň částečně hnědou, tedy celozrnnou, bílé pečivo si zakažte už navždy. Pokud už vaříte těstoviny z klasické bílé mouky, tak je vařte al dente, tedy tak, aby nebyly o moc tvrdší, ale uvnitř byly trochu nedovařené.
  • Sladkosti vyřaďte

    Čokoláda
    Zapomeňte na slazené limonády a ovocné šťávy, sušenky a zmrzliny. Při neodolatelné chuti si vezměte ovoce (nejzdravější je to s peckou nebo ve tvaru bobulí) a několik čtverečků hořké čokolády, která obsahuje víc než 70 % kakaa.
  • Jeďte na zelenou

    Zelený čaj
    A to nejen v autě a v životě. Stejnou barvu volte, i co se týče pití. (Až na tu zelenou s alkoholem...) Místo kávy nebo černého čaje pijte denně alespoň tři šálky zeleného čaje. Pravidelná konzumace zeleného čaje významně snižuje riziko rozvoje rakoviny.
  • Začněte se hýbat

    Jděte se proběhnout ráno. Nastartujete metabolismus a navíc je ovzduší mnohem čistší.
    Udělejte si čas na cvičení, ať už je to chůze, tanec nebo běh. Cílem je dostat se na 30 minut fyzické aktivity nejméně 5 dní v týdnu. Vyberte si činnost, která vás baví; pokud se bavíte, máte větší pravděpodobnost, že u pravidelného pohybu vydržíte.
  • Ve stresu nebuďte sami

    Když jste smutní, jděte za přáteli.
    Nehrajte si na hrdiny, že všechno dokážete sami. Jděte a poproste alespoň dva přátele o podporu a fyzické objetí. Když to nejde, sejděte se alespoň ve virtuálním světě internetu.

Autor: lac
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile