Stává se z vás během PMS saň? Víme, co vám pomůže! | Pro ženy | Blesk.cz

Stává se z vás během PMS saň? Víme, co vám pomůže!

  • Jedním z nejlepších jídel, která vás zbaví PMS, je červený meloun. V létě ideální!
    20. července 2015 | 06:00

    Jsou dny během ženského cyklu, kdy se i pohodářky mění ve fúrie. Můžou za to hormony a s nimi související premenstruační syndrom (PMS). Dochází k němu asi pět dní před menstruací. Jsme otrávené, vzteklé, oteklé, bolí nás prsa, nedrží nám vlasy… PMS se ale dá zmírnit změnou jídelníčku!

  • Zalévejte se olivovým olejem

    olej
    Olivový olej obsahuje cenné nenasycené mastné kyseliny a hodně vitaminu E, který je velmi důležitý antioxidant – posiluje organismus před menstruací a celkově pomáhá PMS lépe snášet. Ještě důležitější je v tomto smyslu sloučenina označovaná jako oleocanthal, která tlumí bolesti v podbřišku – ty PMS často doprovázejí. Vzácné sloučeniny omezují i bolesti hlavy a uvolňují nervozitu.
  • Dejte si béčko a magnezium

    Správná zdravá a vydatná snídaně by měla obsahovat co nejvíce vlákniny, která vás na dopoledne zasytí.
    Magnezium, česky hořčík, je ve velké módě. V kabelkách ho nosí stále víc žen. Když si dáte 400 mg za den, citelně omezíte svalové napětí, bolest prsou i hlavy. Omezuje chuť na sladké, zbavuje stresu, úzkosti i napětí. V kombinaci s vitaminy skupiny B se tak dají průvodní jevy PMS snížit až o 35 procent. Američtí odborníci na to dokonce zpracovávali studii. Vitamin B můžete polykat buď v pilulkách, nebo ještě lépe v čerstvé stravě – rybách, semínkách, vlašských ořeších.
  • Zelená je dobrá

    Jezte zelený salát, je plný hořčíku, který může urychlit spalování tuků.
    Zelená zelenina je prý vynikajícím bojovníkem proti premenstruačnímu syndromu. Vhodné jsou například kapusta, zelené saláty všeho druhu, výborná je i stále populárnější řasa chlorella. Ta organismus i detoxikuje, zbavuje ho jedovatých látek, které se na horším průběhu PMS podílejí.

  • Na cukry zapomeňte!

    Čokoláda
    Nejednu z nás chytne v období před menstruací velká chuť na sladké. Velmi často i na čokoládu, která má prý uklidňující účinky. Možná to pomůže na chvíli, ale sladkosti, cukr, slazené limonády a podobné dobroty zvyšují citlivost těla a PMS spíš zhorší, než zlepší.
  • Zkuste omega-3

    Sójové produkty
    Máme na mysli omega-3 mastné kyseliny, které se osvědčily při snižování úzkosti, nervozitě, nespavosti, omezují bolest hlavy, podbřišku… Nejvíc jich je například v  makrelách, lososech, vlašských ořeších, sóji, slunečnicových semínkách, sezamu, v kvalitních margarínech a podobně.

    Ryby nejsou drahé, kuřecí maso stojí víc než pstruh. • VIDEO: ...
  • Meloun je ideální!

    ...
    Teď v létě můžete PMS zkrotit i tak skvělou pochoutkou, jakou je meloun. Přestože byste to do něj kvůli spoustě vody, kterou obsahuje, možná ani neřekly, obsahuje velké množství vitaminů a minerálů, které tělu pomáhají se s hormonálními výkyvy vypořádat. Navíc čistí celou trávicí a vylučovací soustavu a má silnou odvodňovací schopnost, což při otékání zejména končetin, které je běžnou součástí PMS, jistě oceníte.

Autor: rie
Diskuse ke článku
.