Bolí vás záda? Víme proč! Vadí těžké kabelky, vysoké podpatky i řízení auta | Pro ženy | Blesk.cz

Bolí vás záda? Víme proč! Vadí těžké kabelky, vysoké podpatky i řízení auta

  • Bolest zad může být způsobena chůzí na vysokých podpatcích, ale i třeba stresem.
    15. března 2015 | 06:00

    U počítače se kroutíte, nevíte, jak si sednout, abyste zádům ulevili. Jen co se uvolníte a lehnete si do postele, cítíte snad každý centimetr čtvereční svých zad. Jestli ale svou bolest svádíte pouze na špatné držení těla, možná se mýlíte. Příčin může být mnohem více a to včetně těch, které byste nečekali. Odhalte překvapivé příčiny a zbavte se bolesti jednou provždy!

  • Trávíte spousty času za volantem

    Jestli musíte několikrát týdně sedat za volant a vážit dalekou cestu, ať už za prací, či třeba za rodinou, může se to negativně podepsat na zdraví vašich zad. Zvláště pokud máte sedačku mírně zakloněnou. To pak nejvíce trpí vaše krční páteř a ramena. Náprava je v tomto případě jednoduchá. Seštelujte si sedačku tak, aby svírala úhel 90°, a bolest odezní.
    http://prozeny.blesk.cz/kategorie/4745/domaci-lekar
    Na cestu si pusťte nějakou pořádnou pecku, ať za volantem neusnete.
  • Nakláníte se nad stolem

    Trávíte v kanceláři nad stolem většinu své pracovní doby? A také se nad stůl nakláníte, když něco děláte, místo toho, abyste byli opřeni? Potom se není čemu divit, že vás bolí záda. Pokud zrovna teď sedíte za stolem, tak se hezky opřete zády o židli, tak, aby bederní část měla dostatečnou oporu. Hlavu držte rovně a nepředsouvejte ji dopředu. A dělejte si pravidelné přestávky. Co půlhodinu byste měli vstát, narovnat se a projít. Byť by to mělo být jen na záchod nebo k tiskárně.
    práce, zaměstnání, kancelář, bossing, mobbing
  • Ovládá vás stres

    Některé bolesti zad jsou způsobeny stresem, podobně jako je to u dalších zdravotních problémů. Jestliže jste delší dobu vystaveni nějakému psychickému náporu, podepíše se to na vašem zdraví. Tělo je totiž stále napnuté, hlavně v oblasti zad a krku. Naučte se tedy i v těch těžších situacích na chvíli vypnout a relaxovat. Nemusíte si hned brát dovolenou, stačí si jít na chvíli zacvičit, strávit chvíli s kamarády nebo s partnerem nebo si odpočinout u dobré knihy. Uvidíte, že bolest odezní.
    Stres škodí vašemu imunitnímu systému.
  • Málo cvičíte

    Jestli není pohyb zrovna vaším nejlepším přítelem, budete se muset jednou za čas kousnout a jít se alespoň projít. Samotná chůze je totiž mimo jiné skvělá na narovnání zad. Za bolest totiž mohou i oslabené svaly a zatuhlá páteř. Ideální je vyhradit si v týdnu vždy alespoň chvilku na posilování beder. Ve chvíli, kdy se zpevníte, budete nepříjemné pocity v zádech cítit mnohem méně.
    Zabalte si záda do tepla a bolesti přejdou.
  • V posteli se starou

    Ne se starou ženou, ale se starou matrací. I když můžete mít sebekvalitnější, většinou je její životnost zhruba deset let. Poté byste ji měli vyměnit, pokud si nechcete záda úplně odrovnat. Pokud jste na bolest náchylnější, pak byste se měli vydat po zlaté střední cestě a pořídit si matraci, která nebude ani příliš tvrdá, ani měkká. Tuhá matrace totiž může působit větší zátěž na vaši páteř. 
    Žena leží na břiše.
  • Špatně se stravujete

    I když se zdá, že jídlo a bolest zad nemají nic moc společného, skutečnost je trochu jiná. Vědci totiž prokázali, že jídla, která jsou prospěšná vašemu srdci a cévám, jsou prospěšná i vašim zádům. Do páteře jsou totiž krví dodávány potřebné minerály a živiny, a pokud jsou cévy zúženy, dostává se jich tam mnohem méně – stejně jako z ní pak odcházejí hůře všechny škodliviny. A právě tyto látky, které mohou být zánětlivé, posílají do mozku signály, že v této oblasti není něco v pořádku, na což reaguje bolestí.
    Fast food
  • Nosíte celý život v kabelce

    Pokud jste zvyklá nosit v kabelce to, co každá žena, takže téměř celý svůj život, pak se to může velmi špatně podepsat na vašich zádech. Máte totiž zátěž pouze na jednom rameni, což způsobí, že jste nevyvážena, a může to lehce vyosit páteř. Zranění, která se mohou stát v souvislosti s nošením těžké tašky přes rameno, jsou srovnatelná s některými sportovními úrazy. Správně by vaše kabelka neměla přesáhnout 10 % vaší tělesné hmotnosti.
    Víte, kolik váží vaše kabelka?
  • Život na vysoké noze

    Pro krásu se sice musí trpět, ale zase ne příliš. A pokud jste zvyklá nosit vysoké podpatky, vaše tělo trpí až až. Ty totiž způsobují nestabilitu nohou, což může ovlivnit vaše záda, a svaly musí pracovat mnohem usilovněji. Nemusíte se ale krásných botiček hned vzdát, abyste měla záda v pořádku. Stačí, když si ušetříte chůzi na podpatcích na dlouhou vzdálenost. Pokud to máte do práce daleko, nazujte si nějaké pohodlné boty a za lodičky je vyměňte až v práci. 
    Nebylo by to bez nich lepší?
  • Máte špatné kolo

    Záda vás mohou bolet i ze špatné velikosti kola.
    Jestliže jste vášniví cyklisté a na kole trávíte několik hodin týdně, pak vás mohou bolet záda z toho. Ne přímo z pohybu, ale možná máte špatnou velikost kola, tudíž jste na něm posazeni v nepřirozeném posedu, kterým trpí vaše záda. Sedlo byste měli mít tak vysoko, abyste při sešlápnutí pedálu v pozici 6 hodin měli koleno úplně propnuté. Pokud si velikostí vašeho kola nejste jisti, zeptejte se v cyklo obchodu, kde vám určitě rádi poradí a doporučí něco pohodlnějšího.
  • Příliš mnoho pohybu

    Ano, před chvílí jsme tu mluvili o tom, že bolest může být způsobena ochablými svaly v zádech, ale jak se říká – všeho moc škodí. A pokud děláte neustále sedy-lehy nebo sklapovačky, také vám záda příliš nepoděkují. Při těchto cvicích totiž neposilujete žádné svaly v zádech, ale na břichu. Naopak jsou to poměrně složité pohyby pro páteř. Snažte se tedy dělat tato cvičení v rámci bloku dalšího posilování.
    Sedy lehy

Diskuse ke článku
.