Pondělí 21. září 2020
Svátek slaví Matouš, zítra Darina
Jasno 23°C

7 jídel, která nám krátí život. Pozor na cereálie, light potraviny nebo brambůrky

  • Pozor na zabijácká jídla, která vám mohou velmi uškodit!
    20. ledna 2015 | 06:00

    Mezi lidmi se povídá, že i zdravé výživy moc škodí, a naopak je ku prospěchu, když občas hřešíme a jíme nezdravě. My jsme ale vybrali sedm jídel, která by se dala označit za opravdové zabijáky zdraví. Je jedno, zda vám jd především o zdravý životní styl nebo i o hubnutí, zkuste se jim vyhnout. 

  • Uzeniny a křehčené maso

    Uzeniny jsou plné různých konzervačních solí i soli jako takové, chemických dochucovadel a barviv. Není v nich vláknina a jíme jich v Čechách moc. Škodí celému zažívacímu traktu, pro střeva je to vyloženě malér. Naše spotřeba uzenin je možná jedním z důvodů, proč jsme první v celosvětovém žebříčku rakoviny tlustého střeva a konečníku. A křehčené maso? Je napuštěné vodou se solí a takzvanými polyfosfáty, které ve větším množství způsobují mimo jiné osteoporózu.
    http://prozeny.blesk.cz/kategorie/4745/domaci-lekar
    Mnohé salámy obsahují »éčka«, která vašemu zdraví zrovna nepřidají.
  • Light potraviny

    Je v nich sice méně tuků, což určitě spousta z nás ocení, ale za tuhle výhodu platíme zkonzumováním většího množství různých ochucovadel a další potravinářské chemie, která má snahu napravit ne zrovna ideální chuť, nižší hustotu (to platí hlavně u jogurtů a tavených sýrů), látek na prodloužení trvanlivosti a tak dále, které jsou pro tělo těžko stravitelné.
    Light jogurty jsou často přislazované.
  • Průmyslově uvařené chuťovky

    Máme na mysli hlavně hotové mražené nebo vody zbavené, v podstatě sušené „delikatesy“. Buď je jen rozmrazíte a ohřejete, nebo – to platí pro ty sušené – zalijete vodou, zase prohřejete – a pak popřejete dobré chuti sobě i rodině. Dochucovadel, barviv a dalších éček je tam většinou moc stejně.
    Těstoviny s omáčkou
  • Cereálie

    Spěcháte ráno do školy a do práce? Super. Jak v americkém filmu vytáhnete odkudsi krabici plnou čehosi, co z ní sypete do misky a zaléváte mlékem nebo jogurtem. Ovšem běžně cenově dostupné cereálie bývají příliš doslazované i dochucované, barvené a najdeme v nich i plesnivé oříšky. Opravdu přírodní výrobky bývají k dostání jen v bioobchodech (za poměrně vysoké ceny) nebo je koupíte na internetu – taky draho.
    Pokud chcete hubnout,, jsou pro vás zdravé sacharidy nezbytné.
  • Dortíky, koblihy

    Spousta lidí sladké nemusí, ale větší spousta je miluje. Obzvlášť po ránu si ke kafíčku doma nebo v práci dát nějaký ten koblížek, dozlatova smažený, šáteček s pudinkem, marmeládový koláček… Je v nich mnoho bílého cukru a mouky a nekvalitních trans- mastných tuků, které velmi škodí srdci a cévám…
    Pečlivě vybírejte, do jaké pochoutky se zakousnete!
  • Sladké pití

    Slazené limonády pijí už i docela malé děti. Škodlivý je v nich hlavně cukr, který podporuje tloustnutí, kazí se po něm zuby, hrozí cukrovka… O něco lepší je pití dochucované přírodní stévií. Na etiketě se ale proto dobře podívejte, jaký podíl této byliny v nápoji opravdu je a jaký podíl tvoří uměle vyrobená sladidla. Ta už tak zdravá nejsou.
    http://prozeny.blesk.cz/jak-zhubnout
    Víte, co jíte?
  • Brambůrky

    Jen ty nejsilnější povahy jim dovedou odolávat celoživotně. Když jich sníme hrst, tak prý musíme běžet sedm pater, abychom spálili nabrané kalorie. Najdeme v nich navíc dost často přepalované tuky a přespříliš soli. A co teprve brambůrky s příchutěmi. Většinou „jsou obohacené“ o takzvané akrylamidy. O těch odborníci diskutují v souvislosti s rizikem rakoviny.
    Brambůrky, tyčinky a jiné pochutiny jsou zlo.

     

Autor: rie
Diskuse ke článku
.