Novinka z Číny: Baseballka proti stresu | Pro ženy | Blesk.cz

Novinka z Číny: Baseballka proti stresu

25. července 2010 | 11:54

O Asiatech v čele s Číňany panuje názor, že jsou pilní mistři plagiátů postrádající tvůrčí invenci. Nicméně kreativní nápad čínských obchodníků, jak zbavit ženy stresu, by zasloužil medaili.

Nákupní centrum v čínském městě Shenyang nabízí zákaznicím nebývalou možnost uvolnit se. Odbourat v sobě nastřádanou tenzi, věčně potlačovanou agresi. K tomuto účelu vyhradilo tzv. ventilační místnost plnou neprodejného, k odpisu určeného zboží, které mohou baseballovou pálkou beztrestně rozbíjet.

Demolice beznaděje

Na antistresovou komoru se stojí fronty, zájem o tuhle terapii je nesmírný. Před akcí dostane klientka kromě pálky i helmu s chráničem očí a neprodyšné kožené rukavice. Bezpečnost nade vše...

Kusy nábytku, sklo, porcelán, televize. Arzenál zařízení domácnosti, o níž žena do úmoru pečuje. Věčně oprašovaná televize, věčně zapnutý lux. Úzkostně hlídaný rodinný servis – nenáviděné dědictví po tchýni... A teď do toho může frustrovaná ženská praštit . Všechno roztřískat. Tenhle požitek nemá konkurenci. Vyrovná se nirváně. Není divu, že je zájem o tuto terapii tak obrovský.

Geniální obchodnický trik

„Koncept je jednoduchý. Snažíme se ženám poskytnout možnost ventilovat negativní emoce. Ty se v nich hromadí celý život, kdy donekonečna uklízí a pečují o stejné věci, jimž otročí. A nenávidí je,“ vysvětluje šéf obchodního domu v Shenyangu.

Proto také místnost uspořádáním odpovídá klasickému obýváku rodiny. Řádit se v ní ale může pouhou minutu. Stresovaných dam s touhou vybít napětí je spousta a množství vyřazeného sortimentu má své limity.

Management nákupního centra ale nepomáhá jen potřeným ženám, ale také svým tržbám. Tímto projektem naláká davy zákaznic, které tu – zejména po osvobozující akci – nakoupí nové zboží. Pro obě strany tedy příjemný podnik. Z psychologického hlediska geniální tah.

Ženská záležitost

Pro muže je demolice tabu. Pánové prý mají spoustu jiných, adrenalinu plných příležitostí, při nichž se mohou uvolnit, odbourat škodlivé napětí. Navíc přiznejme si, že nakupují především ženy. Muži tuhle činnost většinou provozují z nutnosti.

Revoluční nápad z Číny by se měl rozšířit po celém světě. I jinde by zvednul obchoďákům tržby a zákaznicím náladu. Ubylo by domácích, napětím způsobených hádek. Výdajů za psychoterapeuty. Temperamentní jižanky by do nákupních center chodily se stejnou pravidelností jako do kostela.

Autor: Františka Čížková, amp