Portdebras: Zabavné hubnutí pro všechny! | Pro ženy | Blesk.cz

Portdebras: Zabavné hubnutí pro všechny!

27. dubna 2010 | 18:01

Chcete něco udělat pro své tělo, ale nebaví vás mučení v posilovně? Objevili jsme pro vás skvělou fitness novinku, cvičení PortDeBras.

Tanec pro všechny

I když PortDeBras (PDB) vychází především z tanečních forem, je určené pro širokou veřejnost. „To je jeden z velkých kladů cvičení – zvládne je každý,“ vysvětluje lektorka Suzan. „Není to taneční lekce plná techniky a nutnosti pamatovat si složité a náročné sestavy. Naopak, jde o jednoduché pohyby v plynulém provedení,“ říká Suzan.

Jak hodina PortDeBras vypadá?

„Šedesátiminutová lekce začíná základním rozhýbáním a zahřátím pomocí základních pozic rukou a nohou,“ představuje dále cvičení lektorka. V zahřívací části se obvykle používají základní pohyby paží z baletu, postupně se zvyšuje jejich rozsah a přidávají se také pohyby nohou. „Poté plynule přecházíme na jednotlivé krátké variace. Pomalu se opakují po sobě jdoucí pozice, zapojujeme balanční prvky a zvyšujeme intenzitu. Vše provádíme při pomalé hudbě, plynule, takže máme pocit, že tančíme.“

Velký důraz se klade především na kvalitu pohybu v oblasti ramen, tyto tři celky musí být v neustálé koordinaci. Pak se přechází na cvičení na zemi, cíleně se zapojuje pánevní dno. Právě posilování této oblasti je důležité, následně působí na celkové držení těla. „Protahují se také svaly kolem krční páteře, krční páteř, atd. PBD můžeme zapojit i do jiných hodin jako zpestření nebo protahovací část.“

Autor: SHUTTERSTOCK.COM

PortDeBras se doporučuje cvičit v dlouhých pohodlných legínách a tričku s dlouhým rukávem – pohyb tak vypadá ladněji. Cvičí se naboso, případně v ponožkách nebo tanečních cvičkách. I když je cvičení pomalé, může pro vás být dost intenzivní, nezapomeňte proto ani na půl litru neperlivé vody.

Poradna odborníka
Suzan – Zuzana Hostičková, lektorka Centra tance

V čem se liší PDB od ostatních cvičení?
Podstatný je jeho taneční základ. Je to taneční fitness program. Využívá se v něm spojení klasického tance, tedy baletu, a balančního cvičení. Dochází k efektivnímu zpevňování a protahování svalů.

Komu byste PDB doporučila?

Všem, kteří chtějí něco udělat pro své tělo příjemným způsobem. Já osobně říkám, že k PDB musí člověk dospět, ale ne věkem. Jde o to se naladit na potřeby svého těla, vnímat ho a vnímat jeho funkčnost. Nejde přeci jen o to se maximálně zpotit a nevnímat, co a jak děláme. Při PDB se určitě také zapotíte, ale zároveň uděláte něco pro své zdraví.

Jaká jsou zdravotní omezení?
Pokud nemá někdo vysloveně zakázaný jakýkoli pohyb, může si jen pomoci. PDB může ulevit od bolestí zad a jiných bolestí způsobených například sedavým zaměstnáním, nebo naopak jednostranným zatěžováním, či jen zlepšit držení těla a celkovou pohyblivost. PDB můžou cvičit i nastávající maminky.

Autor: Vlasta Remišová
Další články z kategorie