Krátký video návod vám napoví, jak se do aplikace jednoduše zaregistrovat. Všeobecná zdravotní pojišťovna upozorňuje, že každý klient by měl zdravotní pojišťovně nahlásit nové údaje, jestliže se například přestěhuje a změní kontaktní adresu, telefonní číslo nebo e-mail.
Pokud využíváte webovou verzi aplikace Moje VZP, pak po přihlášení do aplikace zvolte možnost „Změna bankovních a kontaktních údajů“. Následně se zobrazí formulář s kontaktními údaji, které o vás evidujeme. Zde můžete upravit kontaktní adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, číslo bankovního účtu pro platby pojistného (například pokud jste osobou bez zdanitelných příjmů), číslo účtu, na který vám mají být vypláceny příspěvky z fondu prevence, nebo nastavit číslo bankovního účtu pro vyplácení cestovních nákladů soukromým vozidlem. Po provedení změn vše jednoduše uložíte a odešlete, změny budou následně zapsány do registru pojištěnců.
Stejně snadno lze kontaktní údaje upravit i v mobilní aplikaci Moje VZP. Po přihlášení přejděte do sekce „Žádosti a změny“, vyberte možnost „Změna bankovních a kontaktních údajů“, upravte potřebné informace a změny odešlete.
Po každé úspěšně odeslané žádosti obdržíte potvrzovací e-mail, že vaše změna byla přijata ke zpracování, nejpozději do 5 pracovních dnů pak informaci o jejím vyřízení.
Změny lze provést i bez aplikace Moje VZP
Změnu kontaktních údajů můžete VZP nahlásit i jinými způsoby. Jednou z možností je zaslání vyplněného a podepsaného formuláře Přihláška a evidenční list pojištěnce e-mailem na adresu podatelna@vzp.cz nebo do datové schránky VZP (i48ae3q). Stejný formulář můžete odeslat také poštou na adresu pobočky. Další možností je osobní návštěva klientského pracoviště VZP.
Jak se přihlásit do aplikace Moje VZP
· Klienti se mohou registrovat do aplikace Moje VZP online například prostřednictvím bankovní identity (Bank iD) nebo identity občana. Celý postup je intuitivní a trvá jen několik minut. Ověření a zpřístupnění účtu proběhne okamžitě.
· Další možností je využití registračního formuláře. V tomto případě potřebujete průkaz pojištěnce, e-mailovou adresu a mobilní telefon. Po vyplnění formuláře obdrží klient doporučenou poštou přibližně do 14 dnů na uvedenou kontaktní adresu aktivační klíč, který slouží k ověření totožnosti. Registraci dokončí a účet aktivuje po přihlášení do Moje VZP.
· S registrací vám rovněž pomohou na kterékoli pobočce VZP, kde aktivační klíč obdržíte přímo od pracovníků klientského pracoviště.
Podrobné informace o možnostech nahlášení změn kontaktních údajů najdete na webu vzp.cz.
VZP ČR je s více než 6,1 miliony klientů největší zdravotní pojišťovnou v České republice, na jejichž zdravotní péči letos vynaloží téměř 309 miliard korun. Každému hradí i tu nejnákladnější a nejmodernější péči bez rozdílu věku. Z fondu prevence, v němž má vyčleněných 2,13 mld. Kč, je pak připravena přispět na vybrané aktivity všem svým klientům, kteří o své zdraví pečují.









