Jak nahlásit novou adresu nebo změnu účtu zdravotní pojišťovně?

20. srpna 2025 | 00:00
Prezentace klienta |

Klienti Všeobecné zdravotní pojišťovny, kteří využívají aplikaci Moje VZP, to mají opravdu jednoduché. Kontaktní údaje nebo číslo bankovního účtu změní on-line během pár okamžiků. Jde to samozřejmě i bez aplikace, ale zabere to více času. Pokud zatím nepaříte k 2,4 milionům uživatelů aplikace Moje VZP, máme pro vás tip, jak se jím snadno stát.

Krátký video návod vám napoví, jak se do aplikace jednoduše zaregistrovat. Všeobecná zdravotní pojišťovna upozorňuje, že každý klient by měl zdravotní pojišťovně nahlásit nové údaje, jestliže se například přestěhuje a změní kontaktní adresu, telefonní číslo nebo e-mail.

Pokud využíváte webovou verzi aplikace Moje VZP, pak po přihlášení do aplikace zvolte možnost „Změna bankovních a kontaktních údajů“. Následně se zobrazí formulář s kontaktními údaji, které o vás evidujeme. Zde můžete upravit kontaktní adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, číslo bankovního účtu pro platby pojistného (například pokud jste osobou bez zdanitelných příjmů), číslo účtu, na který vám mají být vypláceny příspěvky z fondu prevence, nebo nastavit číslo bankovního účtu pro vyplácení cestovních nákladů soukromým vozidlem. Po provedení změn vše jednoduše uložíte a odešlete, změny budou následně zapsány do registru pojištěnců.

Stejně snadno lze kontaktní údaje upravit i v mobilní aplikaci Moje VZP. Po přihlášení přejděte do sekce „Žádosti a změny“, vyberte možnost „Změna bankovních a kontaktních údajů“, upravte potřebné informace a změny odešlete.

Po každé úspěšně odeslané žádosti obdržíte potvrzovací e-mail, že vaše změna byla přijata ke zpracování, nejpozději do 5 pracovních dnů pak informaci o jejím vyřízení.

Změny lze provést i bez aplikace Moje VZP

Změnu kontaktních údajů můžete VZP nahlásit i jinými způsoby. Jednou z možností je zaslání vyplněného a podepsaného formuláře Přihláška a evidenční list pojištěnce e-mailem na adresu podatelna@vzp.cz nebo do datové schránky VZP (i48ae3q). Stejný formulář můžete odeslat také poštou na adresu pobočky. Další možností je osobní návštěva klientského pracoviště VZP.

Jak se přihlásit do aplikace Moje VZP

·       Klienti se mohou registrovat do aplikace Moje VZP online například prostřednictvím bankovní identity (Bank iD) nebo identity občana. Celý postup je intuitivní a trvá jen několik minut. Ověření a zpřístupnění účtu proběhne okamžitě.

·       Další možností je využití registračního formuláře. V tomto případě potřebujete průkaz pojištěnce, e-mailovou adresu a mobilní telefon. Po vyplnění formuláře obdrží klient doporučenou poštou přibližně do 14 dnů na uvedenou kontaktní adresu aktivační klíč, který slouží k ověření totožnosti. Registraci dokončí a účet aktivuje po přihlášení do Moje VZP.

·       S registrací vám rovněž pomohou na kterékoli pobočce VZP, kde aktivační klíč obdržíte přímo od pracovníků klientského pracoviště.

Podrobné informace o možnostech nahlášení změn kontaktních údajů najdete na webu vzp.cz.

VZP ČR je s více než 6,1 miliony klientů největší zdravotní pojišťovnou v České republice, na jejichž zdravotní péči letos vynaloží téměř 309 miliard korun. Každému hradí i tu nejnákladnější a nejmodernější péči bez rozdílu věku. Z fondu prevence, v němž má vyčleněných 2,13 mld. Kč, je pak připravena přispět na vybrané aktivity všem svým klientům, kteří o své zdraví pečují.