Zatímco se v celém světě nese Black Friday v duchu velkých nákupů, společnost dm akcentuje jiné téma – pomáhejme potřebným. Společnost tak ve spolupráci s Charitou ČR věnuje osobám, které se ocitly v tíživé životní situaci, 5 % z pátečního (25. 11.) obratu všech svých prodejen, online shopu dm.cz a také z nákupů přes aplikaci Moje dm. Výši věnovaného obnosu ještě podpořila NFT výstavou unikátních děl a charitativní aukcí, která se konala ve čtvrtek 24. listopadu v Praze. Už na aukci společnost přislíbila pomoc v řádech milionů korun.
Inspirovat nás může cokoli
Inspirace je zdrojem nových podnětů a nápadů ve všech aspektech lidského života. Tato myšlenka doprovází celou kampaň Zažij sílu inspirace. Během první fáze kampaně se v Praze, Plzni a Brně rozzářily stěny ve veřejném prostoru originálními malbami. Použitím ekologických barev se navíc ve městech pročistil vzduch. Téma životního prostředí se překlenulo i do druhé části kampaně s názvem Inspirace přírodou. Ke konci roku se kruh uzavřel. Umění se vrací v třetí části s názvem Múzy Inspirace. V čem můžeme spatřovat inspiraci, ukázala unikátní díla několika českých ilustrátorů.
Múzy jako bohyně inspirace
Společnost dm vstoupila do světa NFT uměleckou kolekcí Múzy Inspirace. Šest českých umělců svými virtuálními obrazy vybočilo ze zajetých kolejí. Múzy Lásky, Empatie, Umění, Krásy, Přírody a Spirituality spojily lidské s „nelidským“ splynutím umění s technologiemi.
Každé z šesti uměleckých děl Múz Inspirace vychází v limitované edici 100 unikátních kusů v NFT podobě. NFT si můžeme představit jako digitální obraz mající určitou hodnotu, se kterým se dá obchodovat jako s klasickým uměním – s tím rozdílem, že platby probíhají v kryptoměnách. Každé digitální dílo má i svou tištěnou podobu. Jejich výstava a následná dražba proběhly ve čtvrtek 24. listopadu v prostorách nově zrekonstruovaného pražského WPP Campusu. Za nejvyšší cenu (13 200 Kč) se prodal obraz Múza Spirituality podepsaný ilustrátorkou Beatou Mitrengovou. Na akci se prodalo i několik kusů NFT děl, která je možné stále zakoupit.
3,3 miliony korun obětem domácího násilí
Není to poprvé, co dm drogerie pomáhala. V polovině listopadu se společnost zapojila do celorepublikové Sbírky potravin. V prodejnách dm se podařilo vybrat zhruba 12 tun drogistického zboží a 4 tuny potravin. Minulý rok v rámci Giving Friday zase darovala 3,3 milionu korun obětem domácího násilí.