Na lahve z unikátní designové kolekce se bude přihazovat 9. prosince v online dražbě na Mall.tv. Půjde již o desátou aukci projektu, který na konto Centra Paraple za posledních devět let připsal přes 13,5 milionu korun. Aukční lahve tak každý rok pomáhají nejen lidem s poškozenou míchou s návratem do života, ale podporují i jejich rodiny.
Plzeňský pivovar každý rok nechá v jedné z předních českých skláren vyrobit limitovanou sadu deseti originálních lahví pro jeho prémiový ležák. Navrhuje je vždy renomovaný designer a v letošním roce si Plzeňský Prazdroj vybral Lucii Koldovou, jednu z nejlepších českých designerek, která se dokázala prosadit i v zahraničí.
„Těší mě, že se mohu podílet na projektu, který spojuje dobročinnost a dvěma typicky českými fenomény - pivem a sklářstvím. Moje radost je o to větší, že si mě Plzeňský Prazdroj vybral pro ročník, který oslavuje ženy,” říká Lucie Koldová, umělecká ředitelka české firmy Brokis. Ta se specializuje na svítidla vyráběná z recyklovaného skla.
Deset ambasadorek
Letošní návrh speciálních lahví je podle Lucie Koldové založen na ženské tajemnosti a každá bude jedinečná, stejně jako jsou jedinečné ambasadorky projektu. Najdeme mezi nimi ženy známé z televizních obrazovek i filmového plátna - herečku Magdu Vašáryovou, zpěvačku Barboru Polákovou, herečku a moderátorku Terezu Kostkovou a dokumentaristku Helenu Třeštíkovou.
Ve sportovní aréně se proslavila oštěpařka Bára Špotáková a v akademickém světě předsedkyně Akademie věd Eva Zažímalová. Inspirací pro ostatní jsou i farářka Martina Viktorie Kopecká, výčepní Martina Navrátilová a ilustrátorka Eliška Podzimková.
Jedna věc tyto osobnosti z nejrůznějších oblastí lidské činnosti letos spojila. Podpoří charitativní akci, která pomůže získat další zdroje pro tolik potřebnou činnost Centra Paraple.