Asi každá jsme už někdy řešila otázku, co s dárkem, který se nehodí. Většina velkých značkových obchodů nám naštěstí vyjde vstříc a dárek vymění za jiný, nebo dokonce i vrátí peníze. Dejte si ale pozor, protože často se liší podmínky, za kterých je obchodník ochotný na vrácení zboží přistoupit. Někteří jsou velkorysí a na výměnu nechávají zákazníkovi i 30 dnů. Jinde si to ale budete muset rozmyslet do 14 dnů. Právo na vrácení zboží zakoupeného v kamenné prodejně ale rozhodně nemáte automaticky. Jestliže si tedy nejste jistá, že s dárkem uspějete, informujte se na možnosti výměny zboží přímo u pokladny, a to ještě před zaplacením. Prodejci v kamenných obchodech nejsou povinní vzít špatně vybrané dárky zpět.
Zato při nákupu dárků přes internet jsou podmínky jasně dané zákonem. Podle něj máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, a to do 14 dnů od převzetí zboží. Do této doby ale musíte
Prodejci odstoupení od smlouvy doručit, nestačí ho jen odeslat. Zvláště v období vánočních svátků jde o velmi šibeniční lhůtu. Pokud to ale stihnete, měl by vám obchod vrátit celou kupní cenu, a to včetně poštovného a balného.
Možná jste se už setkala s požadavkem vrácení zboží v originálním obalu. V případě nákupu přes
internet to ovšem zákon nenařizuje! Vracená věc samozřejmě nesmí být poškozená nebo opotřebovaná, nesmí chybět žádná její část ani návod a další dokumenty. Nemusí ale být v původním obalu. Naopak v případě nákupu například oblečení nebo hraček v kamenném obchodě má většina obchodníků uvedenou jasnou podmínku: oblečení musí mít původní visačku, ostatní zboží neporušený originální obal.
● Pokud je zboží upravené podle vašeho přání (například oblek, šaty nebo počítač „na míru“).
● Jedná-li se o dárek, který podléhá rychlé zkáze nebo opotřebení (například potraviny).
● Vrátit nemůžete ani CD a DVD či počítačové programy, jestliže jste porušila jejich originální obal.
● Dále noviny, periodika, časopisy a výherní losy