Prodeje letních dovolených trhají rekordy. Zbudou last minute? | Pro ženy | Blesk.cz

Prodeje letních dovolených trhají rekordy. Zbudou last minute?

12. února 2014 | 00:00
Prezentace klienta |

First minute. Toto slovní spojení skloňuje stále více českých klientů cestovních kanceláří. Zjišťují, že nákup letní dovolené s několikaměsíčním předstihem je pro ně často mnohem výhodnější, než vyčkávání, co zbude na poslední chvíli.

Prodejní portál Dovolena.cz, který shromažďuje nabídky více než 350 cestovních kanceláří letos zaznamenal nevídaný zájem o first minute slevy. Již teď jsou některé hotely v hlavní sezóně vyprodané.

Nejlepší nabídky proto pravděpodobně nebude možné sehnat v režimu last minute, na který dosud čekala většina klientů, kteří chtěli ušetřit. Tento trend byl již patrný v minulé sezóně, kdy v létě už nezbyly téměř žádné zájezdy. Letos to dopadne zřejmě velmi podobně. „Cestovní kanceláře mají už teď u některých zájezdů vyprodáno nebo mají pouze pár volných míst. Je pravděpodobné, že slevy na last minute budou výrazně menší, než v loňském roce,“ vysvětlil produktový manažer prodejního portálu Dovolena.cz Petr Pěcha.

V objednávkách jednoznačně kraluje dovolená v Řecku. „Více než čtvrtinu všech zájezdů prodáme právě do Řecka,“ konstatoval Petr Pěcha. Dodal, že tento stát je u českých turistů oblíbený již dlouhodobě. Nejvíce klientů míří na některý z jeho ostrovů. Je pravděpodobné, že do Řecka bude letos také čím dál těžší sehnat kvalitní a levné ubytování. V závěsu za ním Češi kupují na portále Dovolena.cz také dovolenou v Turecku, Španělsku a Bulharsku.

Autor: Dovolena.cz

Budou tedy v létě ještě volné kvalitní a levné zájezdy na poslední chvíli? Je možné, že ne. Agentura Dovolena.cz proto doporučuje nečekat a nakoupit ještě teď za slevu first minute. Akce zvýhodňující včasný nákup totiž končí již 28.2. Poté hrozí, že klienti neseženou zájezd, který si vybrali a budou muset zvolit pravděpodobně dražší nabídku.

Odborníci totiž očekávají, že letos last minute nebudou pro klienty tak výhodné, a to nejen úspěchem zimního prodeje, ale také kvůli změně kurzu eura, která tvorbu ceny last minute zájezdů výrazně ovlivňuje. „Potvrzují nám to i někteří majitelé cestovních kanceláří,“ potvrdil Petr Pěcha z Dovolena.cz.