Místo dovolené v Karibiku plíseň a zápach? Poradíme, co dělat! | Pro ženy | Blesk.cz

Místo dovolené v Karibiku plíseň a zápach? Poradíme, co dělat!

7. června 2010 | 00:00
Prezentace klienta |

Blíží se období dovolených a mnozí z nás se již těší na chvíle strávené odpočinkem. Jak ovšem řešit situaci, kdy po příjezdu na místo pobytu zažijeme nemilé překvapení v podobě nižší kategorie hotelu, otřesných hygienických podmínek nebo neuskutečněného výletu? Poradíme vám, co dělat!

Jak reklamovat nedostatky?

V případě zjištění nedostatků je důležité tyto nedostatky neprodleně písemně reklamovat vůči cestovní kanceláři. Je-li přítomen delegát cestovní kanceláře, je vhodné sepsat reklamační protokol s tímto delegátem přímo na místě. Není-li delegát přítomen, doporučujeme pokusit se reklamaci uplatnit u cestovní kanceláře alespoň pomocí elektronické pošty či faxu. Neméně důležité je zjištěné nedostatky řádně zdokumentovat pro pozdější vyřízení reklamace v cestovní kanceláři (ideální je fotodokumentace a zajistit si svědectví ostatních účastníků cesty).

S reklamací neotálejte

Není-li Vaše reklamace promptně vyřízena cestovní kanceláří již v průběhu dovolené (přestěhováním do jiného hotelu apod.), po návratu z dovolené můžete žádat poskytnutí přiměřené slevy z ceny zájezdu. Pozor! Reklamaci je nutné uplatnit u cestovní kanceláře bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 měsíců od skončení zájezdu. Po uplynutí této lhůty právo zaniká!

Pozor na drobné písmo ve smlouvě

Na přiměřenou slevu však máte nárok pouze v případě, kdy cestovní kancelář porušila své povinnosti vyplývající z cestovní smlouvy. Při sjednávání cestovní smlouvy proto doporučujeme věnovat obsahu smlouvy zvýšenou pozornost a zároveň nahlédnout i do smluvních podmínek. Jedná se o několik stránek drobného písma, které zpravidla zůstávají naprosto mimo zájem nadšeného cestovatele, ale podrobněji upravují poskytované služby a podpisem cestovní smlouvy s nimi vyslovujete souhlas. Při pozdější reklamaci pak můžete být nemile překvapeni, co je obsahem těchto dokumentů.

D.A.S. je tu pro vás

A jak Vám v této situaci můžeme pomoci? D.A.S. pojišťovna právní ochrany, a.s. provozuje tísňovou linku právního poradenství, která je k dispozici 24 hodin denně a nastalou situaci je možné okamžitě konzultovat pro doporučení prvotního postupu a zajištění důkazů. Následně zajistíme právní pomoc pro uplatnění slevy z ceny zájezdu, a to v případě neúspěchu mimosoudního jednání i soudní cestou. Vaše náklady právního zastoupení advokátem i náklady soudního řízení jsou hrazeny naší společností.

Více informací naleznete zde.