Neděle 22. prosince 2024
Svátek slaví Šimon, zítra Vlasta
Zataženo, déšť 5°C

Vyplatí se First minute zájezdy?

Ilustrační foto
2. listopadu 2009 | 10:39

Listopad je období, kdy cestovní kanceláře začínají prodávat zájezdy na další léto formou tzv. "First minute", neboli "na první chvíli". Co to znamená?

Cestovní kanceláře formou First minute poskytují slevu ze standardní ceny zájezdů cca 10%, a snaží se tak od začátku prodat základní množství zájezdů, aby pak měli větší jistotu a klid, že nasmlouvané kapacity v letních letoviscích a charterových letech naplní.

Především kapacity v charterových letadlech jsou totiž nasmlouvány pod 100% stornopoplatkem, takže se cestovní kanceláře snaží co nejrychleji nasmlouvaná místa prodat.

Cenově výhodný včasný nákup zájezdu je vhodný především pro lidi, kteří mají na dovolenou určité požadavky, dokáží fixovat termín dovolené dlouho dopředu, chtějí ušetřit nebo si prostě jen chtějí vybrat to nejlepší z kompletní nabídky zájezdů.

Rodiny s dětmi si tak mohou bezproblémů vybrat hotel s dětskými bazény nebo důchodci, kteří se už hůře pohybují, si mohou z kompletní nabídky vybrat hotel s výtahem v blízkosti pláže.

Náročnějším klientům zase bude vyhovovat, že je k dispozici dostatek pokojů z výhledem na moře. Nehrozí totiž, že by byla nabídka zájezdů již probraná, takže si každý může vybrat přesně to, co mu vyhovuje.

Formou First minute se uplynulou sezonu prodalo přibližně 800 tisíc zájezdů, což činí 40% všech zájezdů.

Z celkového množství přibližně 2 milionu zájezdů, které mají cestovní kanceláře připravené na příští sezonu je cca 20% leteckých, zbytek pozemní dopravou.

Nabídka zájezdů "First minute" bude trvat přibližně až do března. Od dubna již začíná běžný prodej zájezdů za standardní ceny. Přibližně 3 týdny před datem odjezdu zájezdů pak začíná prodej zbylých
zájezdů na tzv. Last minute, kdy mohou slevy dosahovat až 20% z původní ceny.

Nevýhodou Last minute je ovšem omezená nabídka zájezdů, nejlepší pobyty již jsou v drtivé většině dávno vyprodány v rámci First minute či standartního prodeje.

Autor: Tomio Okamura, brum
Diskuse ke článku
.
Video se připravuje ...