Módní je i barva takzvaného římského zlata a různé kombinace hnědé s jinými barvami. Podle lidí z družstva Vánoční ozdoby ze Dvora Králové nad Labem, které je největším výrobcem ručně foukaných a malovaných skleněných vánočních ozdob v Česku, se do aktuálních trendů promítají barvy, které vládnou i v oděvní tvorbě.
Móda prý každoročně ovlivní asi třetinu produkce dvorských sklářů. "Z textilu a šatovek se do módy ozdob přenášejí barvy, z bytového textilu například ornamenty," tvrdí předseda družstva Miroslav Šorma. Z odstínů podle něj budou převažovat lesklé, protože je na nich lepší odraz světla.
Ani s klasikou chybu neuděláte
Kdo bude chtít letos při zdobení stromečku zůstat u tradice, neudělá chybu s ozdobami v barvě stříbrné, zlaté a červené. Tyto tři barvy a jejich variace stále tvoří kolem 60 procent produkce dvorského družstva. Ve tvarech ozdob se prý stále prosazuje klasika, tedy koule, rakety, zvonečky a lilie. Koule přitom musí být větších rozměrů, nejlépe od průměru osmi centimetrů výše.
U dětí vítězí zvířátka
Zájem je podle Šormy stále o ozdoby z forem, což jsou různí ptáčci, labutě, andělíčci, zvonečky, domečky, šišky. "U dětí jsou oblíbené ozdoby ve tvaru šneků, pavouků, stonožek, ježků či chobotnic. Zákazníci v Německu či Švýcarsku si rádi na doplnění dávají na stromek kostelíčky," řekl Šorma.
Z módy však již vyšla figurka Santa Clause ve spojení s autem, ponožkou či botou. Malý zájem je i o ozdoby tmavě zelené, modré, černé a čistě hnědé.