Mnoho z nás vnímá psy jako plnohodnotné členy svojí domácnosti. Často se ale bohužel setkáváme s tím, že jsou týraní nebo zůstávají na ulici, nechaní na pospas osudu lidmi, jež je stále berou jako věc, co lze odložit. Skupina českých a slovenských návrhářů vůči tomu není lhostejná a dala si za úkol vybudovat lepší podmínky pro týrané a opuštěné psy ve státem nepodporovaných útulcích. Všechny peníze, co zbudou po pokrytí nákladů na tvorbu oděvů, totiž věnují právě na pejsky, kteří v životě neměli štěstí.
Úspěšný projekt
První část projektu proběhla loňské léto a vybralo se 30 000 korun. Za získané peníze se například postavil speciální výběh pro resocializaci psů, kteří žili izolovaně a díky tomu nebyli schopni styku s ostatními psy i lidmi. Peníze z projektu z části také pokryly veterinární péče či krmivo. „Když nakupujete oblečení a víte, že podporujete dobrou věc, máte z nákupu úplně jiný pocit. Není to jen další tričko do skříně, nakupování získá nový smysl. Stejně tomu bylo i u tvoření kolekce. Pocit, že někomu pomáháme, je k nezaplacení,“ říká iniciátorka projektu Katarina Král.
Nová kolekce
Letos Miro Sabo, ODIVI, Monika Krobová, La Formela, designerské duo Chatty a další zvučná jména jako například stoupající hvězda Jiří Kalfar, vytvořili kolekci plnou lehké a neformální módy, která čerpá z lokálních zdrojů a zároveň pomáhá potřebným. Přestože se na kolekci podílí několik rozličných návrhářů, oblečení je lehce kombinovatelné a snadno vytvoří základ letního šatníku. Projekt se navíc rozrostl o soutěž pro módní blogery. Ti se na chvíli mohou stát módními návrháři a vytvořit design potisku na tričko. Nejlepší návrhy se poté stanou součástí kolekce City Souls.
Spolupráce
Partnerem tohoto projektu se stal také známý módní řetězec H&M. Dodal trička z bio bavlny, na které se budou tisknout vítězné designy. Kolekci bude od května, kromě obchodu Czech Labels & Friends v Praze, prodávat také Bratislavský Kontakt nebo internetový portál zoot.cz
Na kampaň a pejsky, kterým je pomáháno se můžete podívat v galerii: