Únava z horka | Pro ženy | Blesk.cz

Únava z horka

31. července 2008 | 13:18

S našimi tipy vás letní vedra jen tak nerozházejí. Zpříjemněte si start do nového dne a zůstaňte až do večera svěží a plná energie.

Už nikdy víc těžké nohy

Denní masáž lýtek citronovým olejem zpevňuje žilní stěny. Namíchejte si osvěžující masážní emulzi, která vám dlouhodobě ochrání nohy před otoky a únavou: do tělového mléka, které běžně používáte, přidejte 6 kapek citronového oleje a po 2 kapkách éterického a borůvkového oleje. Touto směsí si masírujte lýtka zdola nahoru, od kotníků ke kolenům.

Nouzová sprcha

Tělové vody ve spreji mají jemnou vůni a během horkého dne vás kdykoli osvěží. Můžete si orosit krk, dekolt, zápěstí a kolena.

Potřebujete celkové povzbuzení? Dejte si zápěstí pod studenou tekoucí vodu a vydržte tak aspoň 30 sekund. Tento účinný trik vás zaručeně probere.

Mlsejte bez výčitek

Čokoládu a cukrovinky vyměňte za čerstvé nakrájené ovoce, případně ovocné šťávy. Doporučujeme vám například melouny a ananas, které jsou bohaté na antioxidanty (provitamin A, vitaminy C, draslík). Účinkují proti stárnutí, znavují tělo odpadních látek a navíc skvěle chutnají. Vyzkoušejte je jako koktejl.

Masáž tváře

Proti opuchlé tváři vynikajícím způsobem zabírá jemná masáž. Na vyčištěnou pleť naneste krém a konečky prstů obou rukou zlehka natahujte pokožku na čele směrem ven. Jemným štípáním přejíždějte prsty podél obočí. Prsty přiložte na bradu a vyhlazujte pokožku směrem k ušním lalůčkům.

Vstávejte s dobrou náladou

Pokud jste se špatně vyspala, načerpejte pozitivní energii z pohybu. Postupně protřepejte a uvolněte ruce, nohy, chodidla a zhluboka dýchejte. I ranní taneček při oblíbené hudbě působí velmi relaxačně a zahání pochmurné myšlenky.

Zaostřete zrak

Horký den strávený u počítače je pro oči velkou zátěží. Pokud cítíte únavu, je čas na uvolňující cvičení: nejprve se podívejte co nejvíce doprava a pak co nejvíce doleva, nahoru a dolů. Hlava přitom zůstává v klidu. Zopakujte 10x. (Toto cvičení dělejte jen v případě, že nemáte unavené oči!) Pak si položte dlaně na zavřené oči a relaxujte.

Autor: bes, oli