Tmavé kruhy pod očima? S těmito potravinami se jich snadno zbavíte | Pro ženy | Blesk.cz

Tmavé kruhy pod očima? S těmito potravinami se jich snadno zbavíte

  • Jedním z důvodů, proč máte tmavé kruhy pod očima, je i nedostatek kvalitního spánku.
    26. září 2015 | 06:00

    Za tmavé kruhy pod očima může mnoho věcí. Pokud je máte dané geneticky, pomůže vám bohužel máloco. Jsou-li způsobeny úbytkem kolagenu, dá se jich zbavit kosmetickými produkty. Ty způsobené sezónní alergií zase potlačíte vhodnými antihistaminiky. Co ale dělat, když za ně může skutečnost, že málo nebo nekvalitně spíte? Vyzkoušejte tyto potraviny, které s vašimi kruhy pod očima zatočí raz dva!

  • Vlašské ořechy

     

    Musíte dlouho do noci pracovat a když se uložíte do postele, spánek nepřichází? Většinou jde o nedostatek „spánkového“ hormonu melatoninu. Jeho množství si můžete v těle celkem jednoduše zvýšit tím, že asi hodinu před plánovaným spánkem si dopřejete velkou hrst vlašských ořechů. Ty množství melatoninu pomáhají zvyšovat spolehlivě.

  • Mořské řasy

     

    ...
    Obsahují organizmu velmi prospěšné omega 3 mastné kyseliny. Vědci zjistili, že jejich přítomnost v krvi je výborným lékem proti různým poruchám spánku – nočním můrám, náměsíčnosti, neustálému nevědomému přehazování se v posteli, pomočování a podobně. Stačí si je dát v pro vás přijatelné podobě a úpravě jako „zákusek“ po večeři. Dají se koupit i ve formě jakýchsi krekrů –  jsou chutné, jemně slané a nevadí ani těm, kteří jinak řasám rozhodně neholdují. Dají se koupit v prodejnách zdravé výživy.

  • Burákové máslo

     

    ...
    Připravte si k večeři celozrnný chleba a natřete jej touhle lahůdkou. Optimální kombinace sacharidů a tělu prospěšných rostlinných proteinů pomáhá upravit vnitřní rytmus těla a jednotlivých orgánů. Vy se dobře vyspíte a po tmavých kruzích nebude ráno ani památka.

  • Mandle

     

    ...
    Mimořádně zdravá potravina, vynikající zdroj minerálů, především hořčíku. Když ho máme v těle málo, může to být důležitým důvodem našeho nevyspání. Nedostatek tohoto důležitého minerálu způsobuje především často přerušovaný a neklidný spánek.

  • Kiwi

     

    ...
    Na pozitivní účinek kiwi, pokud jde o kvalitu spánku, přišli vědci z Tajwanu. Při výzkumu zdravotních účinků tohoto skvělého ovoce dávali skupině dobrovolníků sníst nedlouho před spaním dva plody. Další skupině kiwi nedali. Zjistilo se, že ti, kteří kiwi jedli, daleko rychleji usnuli, spali klidněji a déle, přibližně o 14 procent. Ráno také vypadali daleko lépe a bez kruhů pod očima.

  • Heřmánkový čaj

     

    Ideální pití pro uklidnění, relaxaci a lepší spánek znaly už naše prababičky. Nejlepší je dát si ho tak hodinu před ulehnutím. Je lepší koupit si kvalitní sypaný čaj než sáčkovaný. Také je třeba nechat ho deset minut louhovat pod pokličkou. Takže se lépe vyspíte, a i kdyby se přece jen stíny pod očima ráno objevily, namočte do odvaru z heřmánku vatové tamponky a položte si je studené zhruba na pět minut na oči.  Heřmánek tak poslouží dvojím způsobem.

Autor: rie
Diskuse ke článku
.