Neděle 22. prosince 2024
Svátek slaví Šimon, zítra Vlasta
Zataženo, déšť 5°C

Jak ušetřit za energii?

19. února 2014 | 00:00
Prezentace klienta |

Na trhu s energiemi vrcholí boj o zákazníky a ti jsou prakticky denně vystaveni nepřebernému množství různých nabídek. Posoudit, co je však pro potřeby konkrétního odběratele skutečně výhodné, je stále obtížnější. Rozhodně je třeba posuzovat nabídku vždy komplexně a v celé šíři a neřídit se pouze dle jednoho atributu, kterým zpravidla bývá porovnání základních ceníkových cen energie. To samo o sobě totiž o celkové výhodnosti nabídky může vypovídat poměrně málo.  

Dodavatelé energií totiž zpravidla nabízejí různá cenová zvýhodnění a někteří z nich i služby a bonusy, s jejichž využitím lze značně odlehčit  rodinnému rozpočtu. Na co se zaměřit a jak lze konkrétně ušetřit lze prakticky demonstrovat např. na nabídce jednoho z tradičních dodavatelů energie, a to společnosti Pražská plynárenská.

Ta nabízí svým zákazníkům různé cenové produkty, díky kterým mohou ušetřit ročně tisíce korun. K dispozici je tak například zemní plyn levnější o 11 % na tři roky, zemní plyn levnější o 6,5 % na roky dva nebo cenové zvýhodnění pro seniory. Každý zákazník si tak může sám vybrat ten cenový produkt, který mu nejvíce vyhovuje.  

Velmi důležitou a nedílnou součástí hodnocení míry výhodnosti nabídky dodavatele energie by však, kromě ceny energie, měl být i rozsah dalších doplňkových služeb a produktů. Proč je to tak důležité? Málokdo si totiž uvědomuje, že jejich správným využitím lze mnohdy ušetřit více, než u samotné ceny energie. Jako příklad se nabízí nepříjemnost, která dříve nebo později potká každého odběratele zemního plynu. Jedná se o poruchu plynového spotřebiče, která kromě problémů spojených se zajištěním opravy znamená dále až několikatisícové výdaje. Zákazníci již zmíněné Pražské plynárenské však mohou využít službu POMOC 24, jejímž prostřednictvím jim firma zajistí, při splnění určitých podmínek, opravu zdarma nebo se svou finanční spoluúčastí.

Autor: ppas.cz

Další významné možnosti úspor představují různé věrnostní programy. Pražská plynárenská vydává například svým zákazníkům zdarma Zákaznickou kartu, se kterou mohou čerpat slevy a výhody u více než devadesáti partnerů. Patří mezi ně mimo jiné cestovní kanceláře, kde tak při nákupu zahraniční dovolení může čtyřčlenná rodina ušetřit několik tisíc korun. Kartu lze využít i v rámci kulturních a sportovní zařízením, lázní, hotelů a penzionů, ale i v restauracích, obchodech apod.

Z výše uvedených namátkových příkladů je patrné, že při správném využití všech bonusů, slev a služeb, které dodavatel energie  nabízí,  lze jednoduše snížit náklady spojené s dodávkou energie a jejich část dostat nazpět využitím  doplňkových služeb a bonusů, které poskytuje.

Rozhodně se tedy vyplatí sledovat a hodnotit nabídky dodavatelů energií vždy komplexně a vše zvážit z více úhlů pohledu. Rozhodující totiž není jen samotná cena energie, ale stejnou měrou také další služby, bonusy a zvýhodnění, které svým zákazníkům jednotlivý dodavatelé poskytují nebo naopak neposkytují.

 

 

Související články